THE REASONS FOR THE POOR QUALITY OF THE CASTING OF THE SIDE FRAMES OF FREIGHT CARS

Authors

  • Ksenia Yurievna Lukke Irkutsk State Transport University

Keywords:

Side frame, freight car, break, derailment, defect, risk, risk assessment, non-destructive testing, technological instruction, guidance document

Abstract

In the process of writing the article, an analysis of the failures of the side frames of trucks of freight cars on the network of JSC "Russian Railways" for the period from 2014 to 2022 was carried out. The shortcomings of the diagnostics of the side frame of the freight car are revealed.

References

Вериго, М. Ф. Взаимодействие пути и подвижного состава в кривых малого радиуса и борьба с боковым износом рельсов и гребней колес [Текст] / М. Ф. Вериго / ПТКБ ЦПМПС. – М.: Транспорт. 1997. – 207 с.

Богданов, В. М. Снижение интенсивности износа гребней колес и бокового износа рельсов [Текст] / В. М. Богданов // Железнодорожный транспорт. – 1992. – № 12. – С. 30 – 34.

Цифровое моделирование колебаний пассажирского вагона при движении по прямым и криволинейным участкам пути [Текст] / В. Д. Хусидов, Л. В. Заславский и др. / Вестник ВНИИЖТа. – М., 1995. – № 5. – С. 22 – 26.

Published

2023-04-28

How to Cite

Лукке, К. Ю. (2023). THE REASONS FOR THE POOR QUALITY OF THE CASTING OF THE SIDE FRAMES OF FREIGHT CARS. The Electronic Scientific Journal "Young Science of Siberia", (1(19). Retrieved from http://ojs.irgups.ru/index.php/mns/article/view/1062

Issue

Section

Wagons, wagon economy