ANALYSIS OF TECHNOLOGICAL EFFICIENCY IN TRANSFERRING ROLLING STOCK SECURING FUNCTIONS TO LOCOMOTIVE CREWS

Authors

  • Anastasia Andreevna Kovtun Irkutsk State Transport University
  • Irina Sergeevna Shevchuk Irkutsk State Transport University
  • Anastasiya Vladimirovna Dudakova Irkutsk State Transport University
  • Irina Aleksandrovna Chubarova Irkutsk State Transport University

Keywords:

dispatch district, rolling stock securing, locomotive crews, operational efficiency, non-productive time losses of locomotive crews, standing down of freight trains

Abstract

The article analyzes the operational efficiency of transferring rolling stock securing functions to locomotive crews at intermediate stations on the Vikhorevka – Korshunikha-Angarskaya section. This research is highly relevant as delegating securing procedures to engine teams will reduce operational costs associated with reactivating temporarily detained freight trains. The study focuses on the train immobilization process at intermediate stations along the specified section. The research aims to enhance railway operational efficiency through implementation of modern technological solutions.

References

Новиков П. О. Разработка технологии временного отставления от движения и подъема грузовых поездов: дис. – М, 2015, 2014. // URL: https://miit.ru/content/%D0%94%D0%B8%D1%81%D1%81%D0%B5%D1%80%D1%82%D0%B0%D1%86%D0%B8%D1%8F.pdf?id_wm=732590 (дата обращения 20.06.2025)

Иванков, А. Н. Определение задержек грузовых поездов на промежуточных станциях участка / А. Н. Иванков, Л. Н. Иванкова, М. В. Фуфачева // Вестник Иркутского государственного технического университета. – 2011. – № 2(49). – С. 92-96.

Суханов Г. И., Супруновский А. В. Распределение времени при организации работы локомотивных бригад //Электронный научный журнал" Молодая наука Сибири". – 2021. – №. 3 (13).

Распоряжение ОАО «РЖД» №2762/р от 08.11.2024 «Изменения в Требования к выполнению операций по закреплению железнодорожного подвижного состава на инфраструктуре ОАО «РЖД», утвержденные распоряжением ОАО «РЖД» от 8 февраля 2023 г. № 265/р», URL: https://legalacts.ru/doc/rasporjazhenie-oao-rzhd-ot-08122021-n-2762r-o-vnesenii/ (дата обращения 20.06.2025).

В России разработана технология закрепления подвижного состава без участия дежурного по станции // Гудок, URL: https://gudok.ru/news/?ID=1667936 (дата обращения 20.06.2025).

Ермаков С. Г., Кагадий И. Г. Автоматизированный контроль перемещения тормозных башмаков на железнодорожном транспорте: применение RFID-технологии при закреплении подвижного состава //Интеллектуальные технологии на транспорте. – 2024. – №. 2 (38). – С. 77-83.

Патент № 2706751 C1 Российская Федерация, МПК B61K 7/00, B61L 25/00. Автоматизированная система закрепления железнодорожного подвижного состава : № 2019104704 : заявл. 20.02.2019: опубл. 20.11.2019 / Р. В. Гнитько, В. В. Ляной ; заявитель Акционерное общество «Научно-производственный центр «Промэлектроника».

Приказ филиала ОАО «Российские железные дороги» Восточно-Сибирской железной дороги № В-СИБ-505 от 12.12.2024 г. «О проведении работ по обеспечению сохранности железнодорожного подвижного состава на инфраструктуре Восточно-Сибирской железной дороги».

Артамонов, А. А. Анализ эффекта операции бросания на российских железных дорогах / А. А. Артамонов, Е. В. Казаков. — Текст: непосредственный // Молодой ученый. — 2023. — № 36 (483). — С. 32-35. — URL: https://moluch.ru/archive/483/105906/ (дата обращения 20.06.2025)

Published

2025-08-26

How to Cite

Ковтун, А. А., Шевчук, И. С., Дудакова, А. В., & Чубарова, И. А. (2025). ANALYSIS OF TECHNOLOGICAL EFFICIENCY IN TRANSFERRING ROLLING STOCK SECURING FUNCTIONS TO LOCOMOTIVE CREWS. The Electronic Scientific Journal "Young Science of Siberia", (2 (28). Retrieved from http://ojs.irgups.ru/index.php/mns/article/view/2355

Issue

Section

Management of railway transport