DEVELOPMENT OF AN ALGORITHM FOR SEARCHING A DAMAGE IN A CON-TACT NETWORK FOR DIGITAL TRACTOR SUBSTATIONS

Authors

  • Alexey Petrovich Kostin Far Eastern State Transport University
  • Pavel Sergeevich Pinchukov Far Eastern State Transport University

Keywords:

digital traction substation, short circuit, relay protection, damage point, contact network

Abstract

The aim of the work is to reduce the duration of the power supply interruption to traction consumers in the event of short circuits in the contact network by optimizing the fault location search algorithm using digital exchange technologies between the measuring and analytical units of digital traction substations.

The most common reason for the forced downtime of trains, and, consequently, economic losses, which are directly proportional to the time spent on finding a place, eliminating the damage and starting the movement of trains, is damage to the contact network. Damage can occur due to breakage or burnout of the contact wire, overlapping insulators, damage to the grounding of the overhead contact network supports. The claimed method for determining the location of damage has advantages over known analogs due to the speed and accuracy of the operations performed for the logical comparison of measured and calculated values. A patent for an invention was obtained for a new method for determining the location of damage in the contact network of electrified railways. The proposed object for the implementation of the new method is railway sections with a high degree of digitalization of facilities, including digital traction substations.

References

Фигурнов Е. П. Релейная защита: учебник для студентов вузов железнодорожного транспорта: в 2 ч. Ч. 1: Основы релейной защиты // Изд. 3-е перераб. и доп. М.: Учебно-методический центр по образованию на железнодорожном транспорте : Транспортная книга, 2009. 414 с.

Пинчуков П.С., Макашёва С.И., Костин А.П. Повышение эффективности работы ре-лейной защиты при цифровизации железной дороги // Проблемы транспорта Дальнего Во-стока. Доклады научно-практической конференции. 2019. Т. 1. С. 275-277.

Дынькин, Б. Е., Завражин В.В. Сравнительный анализ существующих методов опре-деления повреждения тяговой сети // Актуальные вопросы технических наук : материалы I Международной научной конференции. Меркурий, 2011. — С. 53-56.

D-russia.ru [Электронный ресурс]. URL: http://www.d-russia.ru/utverzhdyon-plan-perehoda-rzhd-na-tsifrovuyuzheleznuyu-dorogu.html.

Цифровая железная дорога: настоящее и будущее [Электронный ресурс]. URL:http://www.gudok.ru/newspaper/?ID=1348652.

Пинчуков П.С., Макашева С.И., Костин А.П. Способ определения места короткого замыкания контактной сети электрифицированного транспорта. Патент на изобретение 2740304 C1, 13.01.2021. Заявка № 2020120458 от 15.06.2020.

Пинчуков П.С., Макашева С.И., Костин А.П. Комплексная оценка работы релейной защиты тяговой сети переменного тока // Вестник Брянского государственного техническо-го университета. 2020. № 7 (92). С. 27-38.

Published

2021-12-30

How to Cite

Костин, А. П., & Пинчуков, П. С. (2021). DEVELOPMENT OF AN ALGORITHM FOR SEARCHING A DAMAGE IN A CON-TACT NETWORK FOR DIGITAL TRACTOR SUBSTATIONS. The Electronic Scientific Journal "Young Science of Siberia", (4(14). Retrieved from http://ojs.irgups.ru/index.php/mns/article/view/237

Issue

Section

Energy, railway electrification