THE EXPEDIENCY OF USING HIGH-TECH MEANS OF FASTENING WHEN TRANSPORTING GOODS BY RAIL

Authors

  • Marat Danisovich Lutfulin Irkutsk State Transport University
  • Viktoriya Aleksandrovna Olencevich Irkutsk State Transport University

Keywords:

customer orientation, pneumatic shell, cargo safety, loss of quality characteristics, unproductive expenses, cargo delivery time, safety of the transportation process, transportation costs

Abstract

Ensuring a high degree of safety of the transported cargo by transport companies today is a primary task within the framework of the policy of the customer-oriented approach of JSC "Russian Railways". Unsaved transportation causes an increase in the amount of unproductive expenses of the industry, affects the quality of the transport infrastructure, leads to non-fictional unproductive downtime of car and locomotive fleets, thereby worsening the capacity of facilities, which leads to a drop in the level of income and profit of the holding.

The observance of strict control over the procedure of placement and fastening of goods transported by rail, the application of modern approaches to receiving cargo for transportation, is the primary task of the Russian Railways holding. Today there is a large selection of various specialized means of securing cargo, developed in each case for a specific cargo and conditions of transportation, one of such means of fastening are pneumatic shells, previously not widely used and currently being implemented on the railway. In connection with these factors, in a scientific article, the authors conducted a feasibility study of the feasibility of using this fastening technology for the transportation of tarn-piece cargo by rail, taking into account all possible costs for the transportation of one ton of cargo. For the purpose of a more detailed analysis, the calculation of costs was made for two fastening options, the existing transportation technology is compared according to the established regulatory documentation and taking into account the use of high-tech fastening means.

References

Стратегия развития Холдинга «РЖД» на период до 2030 года, – М: ОАО «РЖД», 20.12.2013 г.

Официальный сайт ОАО «РЖД»: http://rzd.ru.

Политика клиентоориентированности холдинга «РЖД» в области грузовых перевозок. - Утв. Распоряжением ОАО «РЖД» от 26.07.2016 г. № 1489р.

Шамис В.А. Некоторые аспекты бизнес-процессов в логистике // NovaInfo.Ru. 2016. Т. 1. № 44. С. 118-121.

Зарипов Р.Ю. Способы повышения эффективности использования грузовых вагонов на железнодорожном транспорте // Инновационные технологии на транспорте: образование, наука, практика: сборник трудов XLI Междунар. науч.-практ. конф. КазАТК (Алматы, Казахстан, 3-4 апреля 2017 г.). Алматы: Изд-во Казахской академии транспорта и коммуникаций им. М. Тынышпаева, 2017. Т. 1. С. 324-329.

Игнатьева Е.И., Гордеев К.Е., Оленцевич В.А. Актуальные задачи рационального подхода к выбору средств и способов крепления груза на подвижном составе // Молодая наука Сибири. 2021. № 1 (11). С. 219-226.

Технические условия размещения и крепления грузов в вагонах и контейнерах. – М.: Юртранс, 2005. – 544 с.

Olentsevich V.A., Belogolov Yu.I., Grigoryeva N.N. Analysis of reliability and sustainability of organizational and technical systems of railway transportation process // IOP Conference Series: Materials Science and Engineering. 2019 International Conference on Digital Solutions for Automotive Industry, Roadway Maintenance and Traffic Control, DS ART 2019. BRISTOL, 2020. С. 012061.

Громышова С.С., Асташков Н.П., Оленцевич В.А., Лобанов О.В. Оценка уровня безопасности сложноструктурированных транспортных систем с целью повышения уровня их конкурентоспособности на рынке транспортных услуг // Современные технологии. Системный анализ. Моделирование. 2019. № 2 (62). С. 250-259.

Гозбенко В.Е, Оленцевич В.А. Методическое и программное обеспечение прогнозирования значений уровня безопасности функционирования железнодорожной транспортной системы: монография. – Иркутск: ИрГУПС. – 2019. – 172 с.

Оленцевич В.А. Математическая формализация величины сдвига груза при воздействии внешних сил для обеспечения надежной и безопасной эксплуатации вагонного парка // Современные технологии. Системный анализ. Моделирование. 2012. № 1 (33). С. 87-90.

Ермоленко И.Ю., Морозов Д.В., Асташков Н.П. Влияние продольных нагрузок на безопасность движения при эксплуатации на горно-перевальных участках пути // Вестник Ростовского государственного университета путей сообщения. 2021. № 2 (82). С. 104-111.

Родина А.А., Оленцевич А.А., Асташков Н.П. минимизация недостатков упаковки и ее адаптивность под характеристики груза и подвижной состав // В сборнике: Наука сегодня: глобальные вызовы и механизмы развития. Материалы международной научно-практической конференции. 2020. С. 52-54.

Туранов Х.Т., Молчанова О.В., Власова Н.В. Оценка устойчивости груза и вагона с грузом при имитации положения центра масс груза по высоте // Транспорт: наука, техника, управление. Научный информационный сборник. 2014. № 9. С. 19-22.

Туранов Х.Т., Псеровская Е.Д., Власова Н.В., Гордиенко А.А. Анализ существующей и разработка новой методики расчёта крепления грузов на вагоне // Транспорт: наука, техника, управление. Научный информационный сборник. 2014. № 3. С. 25-29.

Olentsevich, V.A., Upyr, R.Y., Gladkih, A.M. Computational procedure for preparing the technical conditions for stowage and securing cargo in rail cars and containers // Journal of Physics: Conference Series, 2020, 1615(1), 012029

Published

2022-05-06

How to Cite

Лутфулин, М. Д., & Оленцевич, В. А. (2022). THE EXPEDIENCY OF USING HIGH-TECH MEANS OF FASTENING WHEN TRANSPORTING GOODS BY RAIL. The Electronic Scientific Journal "Young Science of Siberia", (1(15). Retrieved from http://ojs.irgups.ru/index.php/mns/article/view/483

Issue

Section

Management of railway transport