INFORMATIZATION OF RAILWAY TRANSPORT TECHNOLOGIES ON THE EXAMPLE OF THE EASTERN POLYGON

Authors

  • Anna Mikhailovna Potekhina Irkutsk State Transport University
  • Aleksandra Mikhailovna Potekhina Irkutsk State Transport University

Keywords:

informatization, railway transport, capacity, ISUZhT, ETRAN, electronic interaction, Eastern polygon

Abstract

The constant increase in the mobility of citizens and the increase in freight turnover on the territory of the Russian Federation directly affects the maintenance and development of the life of all sectors of the economic sphere. This, in turn, necessitates the informatization of transport services. The creation of a single information space for freight and passenger transportation, taking into account logistics solutions, is based on big data analysis and artificial intelligence. In this case, the key role belongs to the main computer center for transportation control based on the Eastern range in Irkutsk, combining the dispatching apparatus of the Transbaikal and East Siberian, Krasnoyarsk and Far Eastern railways. A full-fledged management of this process, taking into account informatization, is possible within the framework of using a systematic approach, where the key is the presence of a certain mechanism for the interaction of all subsystems. In this regard, the ETRAN electronic program was introduced, which acts as an automated system for the preparation and execution of transportation documents for the transportation of railway transport of the Russian Railways company.

Currently, through the appropriate modules of the Unified Integration Platform for a variety of specialized automated control systems (ISUZHT), the planning of the technological process is carried out within the framework of solving certain problems. By means of automatic planning, the performance of operational work is improved, the productivity of locomotives is increased by reducing downtime, planning for timely maintenance, organizing the work of locomotive crews according to nominal schedules, and increasing the throughput of the landfill. As a result of the work of the corresponding ISUZHT modules, the technological process is planned within the framework of solving various technological problems.

References

Балахонцев Н. И. Современные тенденции в развитии систем документации транспортного комплекса России // Вестник ВНИИДАД. 2021. № 2.

С. 18-26.

Балалаев А. С. Подходы к созданию единого информационного пространства взаимодействия участников перевозочного процесса // Научно-техническое и экономическое сотрудничество стран АТР в XXI веке. 2020. Т. 1. С. 31-36.

Вельмина А. А. Реализация платформенного подхода ОАО «РЖД» в сфере грузовых перевозок и логистики // Проблемы развития предприятий: теория и практика. 2019. № 1-2. С. 216-219.

Вельмина А. А. Клиентоориентированность при создании новых цифровых платформ ОАО «РЖД» // Проблемы развития предприятий: теория и практика. 2018. № 3. С. 12-16.

Волков А. В. Повышение эффективности экспортных перевозок грузов на базе информационного взаимодействия участников перевозочного процесса // Альманах мировой науки. 2018. № 3 (23). С. 49-57.

Ефимова Т. Б. Создание единого транспортно-логистического информационного пространства в РФ - проблемы и перспективы // Научный форум: Технические и физико-математические науки. Сборник статей по материалам XIII международной научно-практической конференции. 2018. С. 33-40.

Ефимова Т. Б. Анализ деятельности ОАО «РЖД» на базе больших данных // Наука XXI века: актуальные направления развития. 2021. № 2-2. С. 82-85.

Кабанов А. Б. Научный подход к планированию железнодорожных грузовых перевозок // Железнодорожный транспорт. 2022. № 8. С. 12-16.

Коняхин К. В. Применение электронного документооборота при осуществлении железнодорожных перевозок // Интеллектуальные ресурсы - региональному развитию. 2018. № 1. С. 481-487.

Кузнецова Е. В. Создание единого информационного пространства взаимодействия всех участников перевозочного процесса // Проблемы транспорта Дальнего Востока. Доклады научно-практической конференции. 2019. Т. 1. С. 304-307.

Михайлова Л. В. Формирование единого плана отгрузки/kpi для сотрудников железнодорожной станции и грузоотправителя // Повышение производительности труда на транспорте - источник развития и конкурентоспособности национальной экономики. Труды V Всероссийской научно-практической конференции. Москва, 2021. С. 70-71.

Осьминин А. Т. О разработке интеллектуальной системы управления перевозочным процессом на железнодорожном транспорте // Наука ВНИИЖТ: Загляни за горизонт. Сборник материалов научно-практической конференции «ВНИИЖТ». Щербинка, 2021. С. 139-147.

Подсорин В. А. Цифровизация документооборота - приоритет развития транспортной системы и повышения уровня конкурентоспособности транспортных услуг /

В. А. Подсорин // Транспортное дело России. 2021. № 6. С. 85-88.

Сироткин А. А. Некоторые основные компоненты цифровизации транспортно-логистической деятельности на железнодорожном транспорте // Логистические системы в глобальной экономике. 2019. № 9. С. 223-227.

Суродин Ю. Н. Электронный документооборот как этап цифровизации транспортно-логистических бизнес-процессов в грузовых перевозках // Наука и бизнес: пути развития. 2020. № 12 (114). С. 52-57.

Published

2023-04-28

How to Cite

Потехина, А. М., & Потехина, А. М. (2023). INFORMATIZATION OF RAILWAY TRANSPORT TECHNOLOGIES ON THE EXAMPLE OF THE EASTERN POLYGON. The Electronic Scientific Journal "Young Science of Siberia", (1(19). Retrieved from http://ojs.irgups.ru/index.php/mns/article/view/920

Issue

Section

Computer science and engineering