COMPETITIVE STRATEGY OF ADVERTISING AGENCIES
Keywords:
advertising agency, advertising, marketing, competitive strategies, competitive analysisAbstract
The article is devoted to the study of industry-specific features of the choice and implementation of a competitive strategy in the market for services of advertising agencies in modern conditions. Competitive strategy is the result of a company's choice of the composition of the competitive advantages it intends to create, as well as how to obtain them. The competitive strategies of advertising agencies, their competitive advantages and promotion tools are considered. To determine the success factors of work in the advertising market, a competitive analysis of four advertising agencies was carried out. The conclusion is made about the key importance of the strategic approach in ensuring the competitiveness of an advertising agency.
References
Ноздрева Р.Б. Маркетинг: как побеждать на рынке / Р.Б. Ноздрева, Л.И. Цыгичко. – М.: Финансы и статистика, 2014. – 303 с.
Объёмы рынка рекламы // АКАР. – URL: https://www.akarussia.ru/knowledge/market_size (дата обращения: 09.01.2023).
Портер М. Конкурентная стратегия. Методика анализа отраслей и конкурентов. : пер. с англ. / М. Портер. – 3-е изд. – М. : Альпина Бизнес Букс, 2007. – 454 с.
Гермогенова Л. Ю. Эффективная реклама в России. Практика и рекомендации / Л. Ю. Гермогенова. – М: «Рус Партнер ЛТД», 2004. – 252 с.
Блюм М. А. Основы использования средств рекламы в коммерческой деятельности / М. А. Блюм, Н. В. Молоткова. – Тамбов: Изд-во Тамб. гос. техн. ун-та, 2006. – 159 с.
Батра Р. Рекламный менеджмент / Р. Батра Р., Дж. Дж. Майерс, А. Д. Аакер. – М., СПб, Киев. – Изд. дом «Вильямс», 1999. – 780 с.
Бернет Дж. Реклама: принципы и практика / Дж. Бернет, У. Уэллс, С. Мориарти. – СПб.: Питер, 2003. – 797 с.
Моисеева Н. К. Современное предприятие: конкурентоспособность, маркетинг, обновление / Н. К. Моисеева, Ю. П. Анискин. – М: Внешторгиздат, 2004. – 219 с.
Асеева Е. Н. Организация рекламной кампании. Е. Н. Асеева, П. В. Асеев. – М.: ПРИОР, 1997. – 110 с.
Ассель Г.. Маркетинг: принципы и стратегия. Инфра-М, 1999. – 803 с.