OPERATIONAL RELIABILITY ASSESSMENT PARAMETER PASSENGER CAR EQUIPMENT AS A COMPETENCE IN THE MODE OF THE CURRENT EDUCATIONAL PROCESS

Authors

  • Danil Ruslanovich Sverkunov Irkutsk State Transport University
  • Yulia Vladislavovna Voronova Irkutsk State Transport University
  • Vladislav Vladimirovich Tyunkov Irkutsk State Transport University

Keywords:

reliability, wagons, equipment, innovations, assessment, transport, safety

Abstract

The tendency of forming a master on the basis of competencies that ensure his professionalism and their topological interaction in the space of packages of requirements of the curriculum, agreed on the basis of the federal educational standard by the university and the interested employer, is considered. It is proposed to introduce, as an addition to the composition of competence for subsequent educational standards, the parameter of assessing operational reliability. This will expand the field of process safety and increase the disciplinary algorithmic dictated by the standard of each new generation in the choice of disciplines listed in the curriculum. The interaction of the educational complex with the relevant industries is declared when the educational process is divided into theoretical and practical components. A constructive solution is given on the example of the electrical equipment of a passenger car.

References

Устич П.А., Карпычев В.А., Овечников М.Н. Надёжность рельсового нетягового подвижного состава. - М.: Маршрут, 2004.

Егоров В.П. Устройство и эксплуатация пассажирских вагонов. 2-е изд., перераб. и доп. — М: Транспорт, 1999. 336 с

СТО РЖД 1.02.035 – 2010. Управление ресурсами на этапах жизненного цикла, рисками и анализом надежности (УРРАН). Порядок определения допустимого уровня риска: Утв. Распоряжением ОАО .РЖД. от 13.12.2010 г. № 2570р).

What is ALARP and why do you need to know it? [Электронный ресурс]. URL: https://www.cultofsea.com/safety/alarp-need.

Richard R. SFAIRP vs ALARP // Conference on Railway Excellence. Adelaide, 5 – 7 May 2014 [Электронный ресурс]. URL: http://www.r2a.com.au/wp-content/uploads/2011/10/CORE%202014%20paper%20SFAIRP%20vs%20ALARP.pdf.

Лескова И.А. Топология образовательного пространства // Мир науки. Педагогика и психология, 2019 №2, https://mir-auki.com/PDF/38PDMN219.pdf

Тюньков В.В., Санина Л.В., Санникова Е.Г. Риск – менеджмент в синергетике учебного процесса на старших курсах университета при подготовке инженеров – специалистов. Baikal Research Journal. 2016 vol.7, no. 4. ISSN 2411 – 6262.

Санникова Е.Г., Тюньков В.В., Рычков Н.П., Матвиенко А.С. Априорная нелинейность компетентностного подхода в подготовке инженерных кадров В сборнике: Современные проблемы профессионального образования: опыт и пути решения. Материалы Пятой Всероссийской научно-практической конференции с международным участием. 2020. С. 501-504.

Райков Г. В., Краснобаев А. М., Федяинова С. В. Совершенствование системы технического обслуживания и ремонта пассажирских вагонов // Проблемы железнодорожного транспорта. Задачи и пути их решения: сб. тр. ученых ОАО ВНИИЖТ / под ред. Б. М. Лапидуса, Г. В. Гогричиани. М.: Интекст, 2012. С. 126 – 132

Published

2022-12-28

How to Cite

Сверкунов, Д. Р., Воронова, Ю. В., & Тюньков, В. В. (2022). OPERATIONAL RELIABILITY ASSESSMENT PARAMETER PASSENGER CAR EQUIPMENT AS A COMPETENCE IN THE MODE OF THE CURRENT EDUCATIONAL PROCESS. The Electronic Scientific Journal "Young Science of Siberia", (4(18). Retrieved from https://ojs.irgups.ru/index.php/mns/article/view/1027

Issue

Section

Wagons, wagon economy