ORGANIZATION OF MAJOR TRACK REPAIRS WITH AN INCREASE IN OUT-PUT TO 3000 METERS PER DAY ON THE SHEBERTA - BUDAGOVO SECTION

Authors

  • Ирина Сергеевна Чернецкая Иркутский государственный университет путей сообщения
  • Артем Валерьевич Ахрамович Иркутский государственный университет путей сообщения

Keywords:

Overhaul, organization of work, increase in production, technological "window", track machine station

Abstract

The topic under consideration requires special attention, since upward changes in train traffic have forced a reduction in the time available for track repairs, which makes the use of past technologies for organizing repairs obsolete. Closing the repaired section for several days is no longer possible; the long-term closure of the section was divided into daily “windows,” which again indicates the need to develop measures to increase production. It is worth understanding that the duration of the “windows” provided for track repairs will only decrease over time, since the services provided by Russian Railways JSC must be in demand in the transportation market.

The developed measures are aimed at increasing production in relation to local conditions. The article discusses the shortcomings in organizing major track repairs using the example of Track Machine Station No. 183. A standard work schedule for major repairs has been developed, and a work schedule has also been developed, which is aimed at increasing output during the technological “window”. An analysis of the advantages and disadvantages of the proposed activities was carried out.

References

Стратегия развития Холдинга «РЖД» на период до 2030 года, –М: ОАО «РЖД», 20.12.2013 г.

Официальный сайт ОАО «РЖД»[Электронный ресурс]. –Режим доступа: http://rzd.ru

Чернецкая И.С. Организация капитального ремонта железнодорожного пути [Текст] / И.С. Чернецкая, С.Т. Плескач // Иркутск: ИрГУПС, 2016.- с.56

Карпущенко Н.И. Техническое обслуживание и капитальный ремонт железнодо-рожного пути [Текст] / Н.И. Карпущенко, Д.В. Величко, А.С. Пикалов, Т.В. Лукьянович // Железнодорожный транспорт. – 2020.- с 135

Об утверждении Правил назначения ремонтов железнодорожного пути: утв.распоряжением ОАО «РЖД» от 17.12.2021 г. № 2888/р // [Электронный ресурс] – Режим доступа: http:// http://www.consultant.ru – (дата обращения 01.09.2022г.).

Пикалов А. С., Милорадович В. К., Севостьянов А. А. Организация производства работ по капитальному ремонту пути на закрытом перегоне с учетом использования инно-вационной железнодорожно-строительной техники // Вестник Сибирского государственно-го университета путей сообщения. 2022. № 2 (61). С. 33-43.

Карпущенко Н. И., Пикалов А. С., Труханов П. С. Оценка надежности технологиче-ских процессов реконструкции железнодорожного пути по данным об отказах путевых машин // Вестник Сибирского государственного университета путей сообщения. 2019. № 2 (49). С. 5–11.

Ермаков В. М., Манойло Д. С. Технические требования к путевым машинам для реа-лизации цифровой технологии ремонта пути // Железнодорожный транспорт. 2019. № 9. С. 30–33.

Севостьянов А.А., Величко Д.В. Повышение эффективности технологического про-цесса планово-предупредительной выправки железнодорожного пути// Вестник Сибирско-го государственного университета путей сообщения.– 2021. – №4(59)– С. 37–46.

Абдурашитов А. Ю. Путевые машины: учебник для студентов ВУЗов ж.-д. транс-порта / А. Ю. Абдурашитов, А. В. Атаманюк, В. Б. Бредюк[и др.] ; под редакцией М. В. По-повича, В. М. Бугаенко ; рецензенты : В. Н. Самохвалов, А. Н. Неклюдов. Москва : УМЦ ЖДТ, 2019. - 960с. - Текст: электронный. - URL: http://umczdt.ru/books/937/230303/

Published

2023-11-01

How to Cite

Чернецкая, И. С., & Ахрамович, А. В. . (2023). ORGANIZATION OF MAJOR TRACK REPAIRS WITH AN INCREASE IN OUT-PUT TO 3000 METERS PER DAY ON THE SHEBERTA - BUDAGOVO SECTION. The Electronic Scientific Journal "Young Science of Siberia", (3(21). Retrieved from https://ojs.irgups.ru/index.php/mns/article/view/1440

Issue

Section

Railway track, railway research and design