USING INTERACTIVE METHODS OF TEACHING A FOREIGN LANGUAGE TO DE-VELOP COMMUNICATION SKILLS
Keywords:
interactive method, educational-speech situation, communication skills, interactive exerciseAbstract
The article is devoted to interactive methods in the process of teaching a foreign language. Traditional and modern interactive teaching methods are described. A modern teacher owns a variety of tools for developing communication skills and abilities. However, the level of oral communication skills remains low. Observation shows that teaching writing and developing grammatical skills prevail in the classroom; teachers rarely use interactive teaching methods. In addition to the educational and methodological kits used, it is necessary to develop a system of interactive exercises that form an educational-speech situation, since the educational-speech situation and its modeling in the educational process are the most effective means of developing communication skills at the primary stage in school. The practical significance of the study consisted in the description of interactive methods, their essence, as well as in the development of a system of interactive exercises taking into account the content component of teaching materials.
References
Азимов Э.Г. Новый словарь методических терминов и понятий (теория и практика обучения языкам). М.: ИКАР, 2009. 448 с.
Вайсбурд М.Л. Использование учебно-речевых ситуаций при обучении устной речи на иностранном языке: учеб. пособие для проведения спецкурса по обучению иноязычному общению в системе повышения квалификации учителей. М.: Титул, 2011. 128 c.
Болотова А. К., Жуков Ю. М. Психология коммуникаций. М.: Изд. дом Высшей школы экономики, 2015. 495c.
Соловова Е.Н. Методика обучения иностранным языкам: базовый курс лекций: По-собие для студентов пед. вузов и учителей. М.: Просвещение, 2005. 239 с.
Гальскова Н.Д. Теория обучения иностранным языкам: Лингводидактика и методи-ка. М.: Издательский центр «Академия», 2005. 336 с.
Рогова Г.В., Верещагина И.Н. Методика обучения английскому языку на начальном этапе в общеобразовательных учреждениях. Пособие для учителей и студентов педагогиче-ских вузов. 3-е изд. М.: Просвещение, 2000. 232 с.