THE IMPACT OF COMPUTER GAMES ON THE ACADEMIC PERFORMANCE OF COLLEGE STUDENTS

Authors

  • Владимир Вячеславович Михаэлис Иркутский государственный университет путей сообщения
  • Баирма Доржеевна Басанова Иркутский государственный университет путей сообщения

Keywords:

computer games, academic performance, positive and negative impact of computer games

Abstract

The article examines the relationship with the time spent playing computer games and the academic performance of 1st year students of the Siberian College of Transport and Construction. The positive and negative aspects of the influence of video games on teenagers are considered. A questionnaire has been developed for students. Data on students' academic performance, depending on the time spent playing the game, were collected and analyzed. The purpose of the study is to identify the relationship between the amount of time spent playing games and academic performance. Sample: 52 1st year students (average age 17 years).

References

Латыпов, Р. Компьютерная игра [Электронный ресурс] URL: https://calameo.com/books/003364203b0a7f0521fc4 (дата обращения 10.04.24).

Михаэлис, С. И. Активизация формирования информационной культуры студентов в процессе самостоятельной учебной деятельности : автореферат диссертации на соискание ученой степени кандидата педагогических наук / Михаэлис Светлана Ивановна. – Улан-Удэ, 2006. – 26 с.

Михаэлис, С. И. Формирование информационной культуры студентов гуманитарных специальностей / С. И. Михаэлис // Информатика и образование. – 2007. – № 5. – С. 110-112.

Ученые доказали положительное влияние компьютерных игр на зрение [Электронный ресурс] URL: https://rg.ru/2014/02/18/igry-zrenie-site.html (дата обращения 10.04.24)

Михаэлис, С. И. Информационные технологии в системе научно-исследовательской работы студентов вуза / С. И. Михаэлис // Информационные технологии и проблемы математического моделирования сложных систем. – 2011. – № 9. – С. 149-153.

Михаэлис, В. В. Создание информационно-образовательной среды начального профессионального образования как педагогическая проблема / В. В. Михаэлис // Вестник Бурятского государственного университета. – 2008. – № 1. – С. 33-34.

Анализ влияния компьютерных игр на агрессивное поведение подростков [Электронный ресурс] URL: https://cyberleninka.ru/article/n/analiz-vliyaniya-kompyuternyh-igr-na-agressivnoe-povedenie-podrostkov (дата обращения 10.04.24)

Социально-психологические последствия увлечения подростков компьютерными играми [Электронный ресурс] URL: https://cyberleninka.ru/article/n/sotsialno-psihologicheskie-posledstviya-uvlecheniya-podrostkov-kompyuternymi-igrami (дата обращения 10.04.24)

Published

2024-11-28

How to Cite

Михаэлис , В. В. ., & Басанова , Б. Д. . (2024). THE IMPACT OF COMPUTER GAMES ON THE ACADEMIC PERFORMANCE OF COLLEGE STUDENTS. The Electronic Scientific Journal "Young Science of Siberia", (3 (25). Retrieved from https://ojs.irgups.ru/index.php/mns/article/view/1644

Issue

Section

Computer science and engineering