THE MAIN PROBLEMS OF IDENTIFYING APPROACHES TO THE COMMERCIAL COMPANIESSALES ACTIVITY

Authors

  • Arina Sergeevna Astrakhantseva Irkutsk State Transport University
  • Olesya Aleksandrovna Zueva Irkutsk State Transport University

Keywords:

automotive industry, marketing, logistics, sales, spare parts

Abstract

Success in the market in the sale of a particular product depends not so much on the production and financial capabilities of companies as on the planning of the company's sales activities. The planning of the company's sales activities consists in bringing the goods to the consumer in the place, in the quantity and quality that are required.

The main purpose of sales logistics is to ensure the continuity of sales. Uninterrupted sales can be achieved in many ways, as well as their combination according to the principle of nesting.

 The sale of products is an integral part of the organization of activities in market conditions. A company can count on real success in business only if it rationally organizes the sale of its products. Currently, the problem of managing the marketing activities of companies during the period of economic growth is acute. This is directly related to the competition in the production and sale of goods.

 This article discusses the issues of sales problems of commercial companies, including in the automotive industry. The theoretical foundations of sales activities are considered and the management systems of the company's sales activities are improved. Ways of solving problems are propose.

References

Фридман А.М. / Экономика предприятий торговли и питания потребительского общества: - 2017. Режим доступа: https://studref.com/357360/ekonomika/ekonomika_predpriyatiy_torgovli_i_pitaniya_potrebitelskogo_obs chestva

Алексина С.Б., Иванов Г.Г., Крышталев В.К., Панкина Т.В. / Методы стимулирования продаж в торговле: - 2020. – 304 с. (Среднее профессиональное образование) ISBN 978-5-8199-0796-2. – Режим доступа:https://znanium.com/catalog/document?id=362862

Чернышева Ю.Г. / Анализ и диагностика финансово-хозяйственной деятельности предприятия (организации): - 2021. – 421 с. (Высшее образование – Бакалавриат) ISBN 978-5-16-012750-7. - Режим доступа:https://znanium.com/catalog/document?id=367391

Скляревская В.А. / Экономика труда: - 2018. – 304 с. (Высшее образование – Бакалавриат) ISBN 978-5-394-02340-8. - Режим доступа: https://znanium.com/catalog/document?id=358236

Оруджов Р. Н., Жигунова А. В., Раджабов Р. М., Оруджова М. Н.Проблемы развития транспортной системы в Российской Федерации// Современные проблемы транспортного комплекса России: Вып. 3: Межвуз. сб. науч. тр., 2013. С. 57-64

Транспортная инфраструктура и экономический рост. Научное руководство - П.А. Чистяков, П. А. Лавриенко — М. Издательство Перо, 2019. — 142 с. [Электронныйресурс]URL:https://www.infraeconomy.com/data/files/transportnaya-infrastruktura-i-ehkonomi cheskij-rost.pdf

Михеева, А.А. Анализ сбытовой деятельности предприятия / А.А. Михеева // Вестник научных конференций. — 2018. — № 6-2 (34). — С. 133-135.

Тришкина, Н.И. Оценка организации сбытовой политики предприятия / Н.И. Тришкина // Экономика и предпринимательство. — 2017. — № 3-1 (80). — С. 1085-1088.

Федотенков, Д. Г. Основные проблемы и пути развития транспортной логистики / Д.Г. Федотенков. — Текст: непосредственный // Проблемы современной экономики:материалы III Междунар. науч. конф. (г. Челябинск, декабрь 2013 г.). — Т. 0. — Челябинск :Два комсомольца, 2013. — С. 168-171. — URL: https://moluch.ru/conf/econ/archive/92/4675/(дата обращения: 03.02.2021).

Бокарева, О.А. Анализ и прогноз сбытовой политики предприятия / О.А. Бокарева // В сборнике: Современная мировая экономика: проблемы и перспективы в эпоху развития цифровых технологий и биотехнологии Сборник научных статей по итогам работы восьмого международного круглого стола. — 2019. — С. 107-109.

Васильев, М.Ю. Методологические подходы анализа сбытовой деятельности предприятия / М.Ю. Васильев // Наука среди нас. — 2019. — № 6 (22). — С. 187-194

Астраханцева, А.С., Ковецкая, А.А. Подходы к управлению современными направлениями развития информационной логистики / А.С. Астраханцева, А.А.Ковецкая // Экономика и предпринимательство. – 2017. – № 12(ч.4).– С. 1104-1107.

Published

2022-05-06

How to Cite

Астраханцева, А. С. ., & Зуева, О. А. (2022). THE MAIN PROBLEMS OF IDENTIFYING APPROACHES TO THE COMMERCIAL COMPANIESSALES ACTIVITY. The Electronic Scientific Journal "Young Science of Siberia", (1(15). Retrieved from https://ojs.irgups.ru/index.php/mns/article/view/508

Issue

Section

Economics & management