SELECTION OF THE OPTIMAL TYPE OF DESIGN OF THE 35 kV COMPLETE DESIGN

Authors

  • Darya Viktorovna Salnikova Irkutsk State Transport University

Keywords:

complete switchgear, traction substation, economic indicators, comparison, profitability assessment

Abstract

The issues that arise when designing a traction substation (TP) with the use of switchgears consisting of individual elements are investigated. A modern solution to the issues raised is given by using complete switchgear (CRU) instead of conventional switchgear. The rationale for the use of complete switchgears instead of switchgears consisting of separate devices is given.

A comparison of complete switchgear of domestic manufacturers was made, the types and brief characteristics of a separate complete switchgear for each manufacturer were noted. The advantages and disadvantages of the CRU of various domestic manufacturers are given. Based on the technical and design characteristics, as well as the experience and quality of the assembly of the switchgear, their choice was made, namely, the production of the Chelyabinsk plant of electrical equipment. The advantages of complete switchgears in comparison with switchgears consisting of separate elements are given.

The design of a support traction substation for the supply of a 1×27.5 kV traction system has been carried out. A single-line scheme of a traction substation for powering a 1×27.5 kV traction system has been developed. The appearance of a 35 kV switchgear is presented. In order to assess the effectiveness of the selected complete switchgear, technical and economic indicators were calculated for the designed traction substation. The comparison of economic indicators of traction substations with the use of conventional switchgears and traction substations based on CRU is carried out. The advantages of complete switchgear are revealed. Based on the results of the comparison, conclusions were drawn about the effectiveness of their use according to various criteria.

References

Пузина Е.Ю., Алексеенко В.А. Регрессионный анализ повреждаемости измерительных трансформаторов // Повышение эффективности производства и использования энергии в условиях Сибири. Иркутск, 2010. С. 421-423.

Пузина Е.Ю., Алексеенко В.А. Анализ времени наработки до отказа измерительных транс-форматоров // Транспорт-2010. Ч. 2. 2010. С. 307-309.

Алексеенко В.А., Пузина Е.Ю. Анализ повреждений измерительных трансформаторов на тяговых подстанциях ВСЖД//Транспортная инфраструктура Сибирского региона. Иркутск. Т. 2. 2009. С. 4-9.

Лундалин А.А., Пузина Е.Ю., Худоногов И.А. Направления развития релейной защиты и автоматики в Российских электрических сетях.Современные технологии. Системный анализ. Моделирование. 2019. № 2 (62). С 77-85.

Keyvan Firuzi, Mehdi Vakilian, B. Toan Phung, Trevor R. Blackburn, "Partial Discharges Pattern Recognition of Transformer Defect Model by LBP & HOG Features," Power Delivery IEEE Trans-actions on, vol. 34, no. 2, pp. 542550, 2019.

Y. Dang and W. Chen, "Design of Oil-Immersed Apparatus Oil Velocity Measure System Based on the Ultrasonic Wave Doppler Effect,” 2018 IEEE International Conference on Environment and Electrical Engineering and 2018 IEEE Industrial and Commercial Power Systems Europe (EEEIC / I&CPS Europe), Palermo, pp. 14, 2018.

Xiaozhou Zhu, Minwu Chen, Shaofeng Xie and Jie Luo, “Research on new traction power system using power flow controller and Vx connection transformer,” 2016 IEEE International Conference on Intelligent Rail Transportation (ICIRT), Birmingham, pp. 111115, 2016.

H. Kalathiripi and S. Karmakar, "Fault analysis of oil-filled power transformers using spectrosco-py techniques," 2017 IEEE 19th International Conference on Dielectric Liquids (ICDL), Manches-ter, pp. 15, 2017.

Пузина Е.Ю., Туйгунова А.Г., Худоногов И.А. Системы мониторинга силовых трансформа-торов тяговых подстанций. Иркутск, 2020. – 184 с.

Puzina E.Yu., Cherniga M.Yu., Khudonogov I.A. Strengthening the power supply system of electrified railways, taking into account the use of interval control devices. 2020 International Multi-Conference on Industrial Engineering and Modern Technologies, FarEastCon 2020. 2020. C. 9271385.

Пузина Е.Ю. Усиление системы тягового электроснабжения участка Якурим-Звездная ВСЖД / Транспорт-2013: труды международной научно-практической конференции. –Ростов-на-Дону: Изд-во РГУПС, 2013. – С. 176-178.

Овечкин И.С. Оценка эффективности применения комплектных распределительных устройств для тяговых подстанций // Молодая наука Сибири. 2021. № 2 (12). С. 181-194.

Стоцкий К.С., Фазылов И.З., Стоцкая Д.Р. Комплектное распределительное устройство с элегазовой изоляцией (КРУЭ) // Наука через призму времени. 2020. № 1 (34). С. 46-47.

Саванин А.Ю., Мухаметшин Р.В. Высоковольтные распределительные устройства современных КРУЭ // В сборнике: ЭНЕРГИЯ 2008. Материалы конференции. Федеральное агентство по образованию, Государственное образовательное учреждение высшего профессионального образования «Ивановский государственный энергетический университет имени В.И. Ленина». 2008. С. 37-38.

Сороченко П.А., Куксин А.В. КРУЭ. Особенности современных установок и их применение // В сборнике: Инновационные технологии и технические средства для АПК. Материалы международной научно-практической конференции молодых ученых и специалистов. 2020. С. 208-211.

Зацаринная Ю.Н., Нурмеев Т.А. Преимущества эксплуатации комплектных распределительных устройств с элегазовой изоляцией // Вестник Казанского технологического университета. 2014. Т. 17. № 22. С. 129-130.

Published

2022-11-29

How to Cite

Сальникова, Д. В. (2022). SELECTION OF THE OPTIMAL TYPE OF DESIGN OF THE 35 kV COMPLETE DESIGN. The Electronic Scientific Journal "Young Science of Siberia", (3(17). Retrieved from https://ojs.irgups.ru/index.php/mns/article/view/795

Issue

Section

Energy, railway electrification