INTRODUCTION OF MODERN SYSTEMS OF INTERVAL REGULATION ABTC-MSH AND VCC IN THE YURTS-NIZHNEUDINSK SECTION
Keywords:
capacity analysis, external traction power supply systems, interval control systemAbstract
The increase in traffic volumes and the rapidly growing freight traffic lead to an increase in the length of railway sections with insufficient capacity. Therefore, Russian Railways is carrying out systematic work to improve the efficiency of cargo transportation. The program for the development of the Eastern range provides for measures to ensure the passage of trains weighing 7100 tons using modern interval control systems ABTTs-MSH and VTSs.
The purpose of this article is to analyze the capacity of the Yurta – Nizhneudinsk section of the East Siberian Railway in order to identify problem areas in sections of the traction power supply system and develop technical proposals for strengthening the traction power supply system and, if necessary, the external power supply system. Based on the results of computer modeling of the power supply system of the study area and the results of calculating the parameters of the normal operation of the traction and external power supply systems, it is proposed to carry out the necessary technical re-equipment of the power supply system in the Yurta - Nizhneudinsk section to ensure the passage of heavy trains weighing 7100 tons taking into account the prospective size of the movement for 2025.
The article considers single and combined options for strengthening the systems of external and traction power supply in the study area. Based on the results of the calculation, their optimal combined method of amplification was chosen using modern systems of interval control. The article also provides a comparative assessment of the results obtained for the VCC and ABTC-MSH systems.
References
Puzina E.Yu., Cherniga M.Yu., Khudonogov I.A. Strengthening the power supply system of electrified railways, taking into account the use of interval control devices. 2020 International Multi-Conference on Industrial Engineering and Modern Technologies, FarEastCon 2020. 2020. C. 9271385.
Черепанов А.В., Куцый А.П., Есауленко А.С. Применение технологии виртуальной сцепки для поездов повышенной массы. Молодая наука Сибири. 2020. № 2 (8). С. 191-199. Yue Han, 3. Qiang Gao, Xuebin Li. Research on the Application of Modern Power System Based on Automatic Control Technology. 2015. 4th International Conference on Modeling and Simulation (MAS), IEEE, 2015.
C. Li, L. Zhang, J. Sheng and D. Chen, "Research on intelligent load transfer strategy based on distribution automation", 2016 China International Conference on Electricity Distribution (CICED), Xi'an, pp. 13, 2016.
Cherepanov A., Kutsiy A. Modeling of tractive power supply systems for heavy-tonnage trains operation// International Russion Automation Conference, RusAutoCon2018. C.8501734.
Шевердин И.Н., Шаманов В.И., Трофимов Ю.А. Влияние тяжеловесных поездов на рельсовые цепи и АЛС. Автоматика, связь, информатика. 2004. № 8. С.24.
Yue Han, Qiang Gao, Xuebin Li. Research on the Application of Modern Power System Based on Automatic Control Technology. 2015. 4th International Conference on Modeling and Simulation (MAS), IEEE, 2015.
Пузина Е.Ю. Усиление системы тягового электроснабжения участка Якурим-Звездная ВСЖД / Транспорт-2013: труды международной научно-практической конференции. –Ростов-на-Дону: Изд-во РГУПС, 2013. – С. 176-178.
Пузина Е.Ю., Туйгунова А.Г., Худоногов И.А. Системы мониторинга силовых трансформаторов тяговых подстанций. Иркутск, 2020. – 184 с.
Пузина Е.Ю. Оценка эффективности применения устройств компенсации реактив-ной мощности на тяговой подстанции Кежемская ВСЖД/Транспорт: наука, образование, производство: труды Международной научно-практической конференции.– Ростов-на-Дону: Изд-во РГУПС, 2016. – С. 229-233.
Черепанов А.В., Куцый А.П. Использование управляемых источников реактивной мощности в системах тягового электроснабжения. Вестник Иркутского государственного технического университета. 2016. Т. 20. № 9(116). С. 103-110.
Grigoriev N.P., Klykov M.S., Tikhomirov V.A., Trofimovich P.N. Reduction of electrical ehergy losses of power transformer of 25 kV traction substations. IOP Conferens Series: Materials Science and Engineering. 2020. № 760. C. 012060.
Королева А.В., Аршинов С.А. К вопросу об энергосбережении на метрополитене. Вестник Иркутского государственного технического университета. 2013. № 11 (82). С.283-288.
Воинова Д.В., Пузина Е.Ю. Повышение эффективности функционирования энергетических объектов муниципальной инфраструктуры. Повышение эффективности производства и использования энергии в условиях Сибири. Материалы Всероссийской научно-практической конференции с международным участием. 2016. С.170-175.
Боброва Ю.М., Пузина Е.Ю. Необходимость активизации энергосбережения в Рос-сии//Повышение эффективности производства и использования энергии в условиях Сибири/ Материалы Всеросс. науч.-практ. конф. с междунар. участием. -Иркутск: ИРНИТУ, 2016. -Т.2. - С. 142-147.