Proposals for repair works organization of the railway track upper structure to increase the volume of cargo transportation

Authors

  • Yuriy M. Krakovsky Irkutsk State Transport University
  • Vladimir A. Nachigin Irkutsk State Transport University
  • Viktor V. Kashkovskii Irkutsk State Transport University

Keywords:

channel capacity, repair and restoration works, the upper structure of the railway, the volume of cargo transportation

Abstract

To ensure the required level of train traffic safety, much attention is paid to monitoring and diagnostics of the infrastructure complex, including upper structure of the railway. The main criterion for appointing USR repair is the missed tonnage. However, depending on the operating conditions, the presence of various curves and straight sections, ascents and descents, additional systemic external factors,  the of malfunctions on the track may appear, which differ from each other by tens of times. The first set of proposals for maintaining the USR at a high technical level is: 1) for the current maintenance of the track, it is necessary to create small mobile complex teams, consisting of professional specialists and universal performers; 2)direct the resources released from irrational activities to the current maintenance of the USR to carry out complex repair work. The main types of maintenance and repair of USR include: 1)PPR - preventive maintenance; 2) LR - lifting repair; 3) MR - medium repair; 4) EMR - enhanced medium repair; 5) CR - major repair. The second set of proposals involves a comprehensive repair, taking into account the actual state, which is determined by means of diagnostics and field inspections of the USR. The essence of the proposals is as follows: a) when the first type of repair occurs on the passed tonnage, the straight sections of the continuous welded track do not require any repair work; b) as the load on the rail increases, depending on the radius of curves and slopes, the number of faults in rails, fasteners, sleepers and ballast also increases. For example, on small radius curves, a continuous replacement of rails is required, accompanied by work in the amount of MR; c) when it's time for subsequent cycle repairs, most of the section (stretch) is subjected to complex types of repair; d) , eventually, when the critical technical condition of the track superstructure is reached, the major repair of the entire stretch is carried out.

References

Краковский Ю.М. Моделирование перевозочного процесса железнодорожным транспортом: анализ, прогнозирование, риски / Ю.М. Краковский, С.К. Каргапольцев, В.А. Начигин; под ред. проф. Ю.М. Краковского. – Санкт-Петербург: «ЛИТЕО», 2018. – 240 с.

Федоров Ю.Н. Повышение эффективности управления холдингом «РЖД» за счет формирования оптимальной структуры органов регионального управления основной деятельностью/ Ю.Н. Федоров // Экономика железных дорог. 2013. №11. С. 41-46.

Бирюзов В.П. Об основных направлениях развития систем диагностики и мониторинга путевого хозяйства до 2025 г. / В.П. Бирюзов// Путь и путевое хозяйство. 2016. № 4. С. 4-8.

Бугаенко В.М. Мониторинг и диагностика инфраструктуры скоростных мобильных комплексов / В.М. Бугаенко // Путь и путевое хозяйство. 2015. № 4. С. 12-16.

Антипов А.Г. Новые возможности магнитодинамического метода контроля рельсов / А. Г. Антипов, А. А. Марков // Путь и путевое хозяйство. – 2016. – № 8. – С. 27-32.

Начигин В.А. Об определении остаточного ресурса рельсов // Путь и путевое хозяйство. – 2015. – № 8. – С. 26-28.

Марков А.А. Комплексный анализ состояния рельсового пути с помощью нового вагона-дефектоскопа АВИКОН-03М./ А.А. Марков и др. // В мире неразрушающего контроля. – 2013. – № 3(61). – С.74-79.

Даваадорж Батбаатар. Мониторинг железнодорожного пути на Улан-Баторской железной дороге / Б. Даваадорж // Материалы седьмой международной НПК «Транспортная инфраструктура Сибирского региона». Иркутск: – 2016. – Том 1. – С. 411-415.

Краковский Ю.М. Прогнозирование бокового износа рельсов как процедура оценки их остаточного ресурса / Ю.М.Краковский, В.А. Начигин // Контроль. Диагностика. – 2010. – №6. – С. 30-35.

Осьминин А.Т. Обеспечение интероперабельности перевозок / А.Т. Осьминин, М.И. Мехедов, Д.В. Медников // Железнодорожный транспорт. 2019. №7. С. 11-17.

Розенберг Е.Н. Перспективы роста пропускной способности участков / Е.Н. Розенберг, В.В. Аношкин // Железнодорожный транспорт. 2020. №3. С. 4-7.

Сотников Е.А. Интенсификация роста загруженных направлений сети железнодорожных дорог / Е.А. Сотников, М.И. Мехедов, П.С. Холодняк // Железнодорожный транспорт. 2020. №3. С.11-14.

Краковский Ю.М. Повышение провозной способности сети за счет рациональной организации ремонтно-восстановительных работ пути пути / Ю.М. Краковский, В.А. Начигин // Современные технологии. Системный анализ. Моделирование. – 2020. – Т. 66 № 2. – С. 109–115. – DOI: 10.26731/1813-9108. 2020. 2(66). C. 109-115.

Хоменко А.П. Комплексная полигонная технология эксплуатационной работы / В.Ф. Фролов, А.П. Хоменко // Железнодорожный транспорт. 2016. №2. С. 43-46.

Колокольников В.С. Расчет и оптимизация полигонов железнодорожного транспорта / П.А. Козлов, В.С. Колокольников // Вестник Ростовского государственного университета путей сообщения. – 2017. - № 3 (67). – С. 96-101.

Фролов В.Ф. Новые подходы к управлению перевозочным процессом в условиях динамичного изменения внешней среды / В.Ф. Фролов // Железнодорожный транспорт. 2014. №4. С. 14-18.

Краковский Ю.М. Оценка технического состояния рельсов по данным мониторинга пути / Ю.М. Краковский, В.А. Начигин, А.В. Начигин // Вестник ВНИИЖТ. 2012. №5. С. 40-43.

Колокольников В.С. Влияние отказов технических средств на выполнение графика движения поездов / И.А. Ковалев, В.С. Колокольников // Транспорт Урала. – 2014. - № 2 (41). – С. 54-57.

Published

2021-09-30

How to Cite

Краковский, Ю. М., Начигин, В. А., & Кашковский, В. В. (2021). Proposals for repair works organization of the railway track upper structure to increase the volume of cargo transportation. Modern Technologies. System Analysis. Modeling, (3(71), 135-141. Retrieved from http://ojs.irgups.ru/index.php/stsam/article/view/298

Most read articles by the same author(s)