ANALYSIS OF AVAILABLE WAYS TO TRACK MALFUNCTIONS OF COMMERCIAL WORK EN ROUTE
Keywords:
railway transport system, transportation process safety, station commercial inspection point, technical condition, infrastructure and vehicles, commercial malfunctions, electronic seal, chnical systems and safety control methodsAbstract
In the scientific article, the authors present the main results of the analysis of the available methods of tracking malfunctions of commercial work in the field of freight transportation en route within the framework of the smooth functioning of the railway transport system. This research topic was determined because in the existing conditions of functioning, the railway transport operation becomes crucial for ensuring the efficiency of activities, increasing the level of competitiveness of the industry and requires improvement of most of the technological processes and productions.
The main goal of most structural divisions of railway transport is to ensure trouble-free, trouble-free operation in compliance with departmental standards for the organization of the transportation process, the increase in freight traffic in the eastern direction of movement, changes in political and economic orientation in general. The key direction of making managerial decisions to achieve this goal is full control of organizational and technological reliability, as well as the reliability of technical means.
The analysis of failures of technical means that led to train delays was carried out. The results of the analysis obtained allow us to assess the need for the use of certain technical systems and methods to ensure a given level of safety of freight transportation and train traffic control in the railway transport system.
References
Распоряжение Правительства Российской Федерации от 27 ноября 2021 г. № 3363-р об утверждении «Транспортная стратегия Российской Федерации до 2030 года с прогнозом на период до 2035 года»
Погрузка на сети ОАО «РЖД» в 2022 году [Электронный ресурс]. - URL: https://company.rzd.ru/ru/9397/page/104069?id=280103.
Оленцевич В.А., Белоголов Ю.И. Системный подход к управлению и контролю человеческих ресурсов в организации бесперебойной работы железнодорожной транспортной системы // Современные технологии. Системный анализ. Моделирование. 2016. № 2 (50). С. 90-95.
Воробьев В.С. Человеческий фактор в обеспечении организационно-технологической надежности производственных процессов инфраструктуры железных дорог/ В.С. Воробьев, И.Б. Репина, Р.М. Брызгалова// Новосибирск: Изд-во СГУПСа, 2017.-155 с.
Яньшина И.В. Состояние, показатели и критерии оценки человеческого фактора в структуре отказов технических средств путевого комплекса железной дороги/ И.В. Яньшина, И.Б. Репина // Вестник Сибирского государственного университета путей сообщения. 2019. №3 (50). С. 53 – 58.
Яньшина И.В. Оценка надежности организационно-технологических процессов инфраструктурных объектов железнодорожного транспорта // Вестник Сибирского государственного университета путей сообщения. 2021. №3 (58). С. 60 – 70.
Оленцевич В.А., Гозбенко В.Е. Анализ причин нарушения безопасности работы железнодорожной транспортной системы // Современные технологии. Системный анализ. Моделирование. 2013. № 1 (37). С. 180-183.
Olentsevich V.A., Olentsevich A.A., Konyukhov V.Y., Lysenko D.A. Efficiency of implementation of interval traffic regulation by the "virtual coupling" system on the section of the railway line in the framework of the "digital railway" project // В сборнике: Journal of Physics: Conference Series. 2020 International Conference on Information Technology in Business and Industry, ITBI 2020. BRISTOL, ENGLAND, 2020. С. 012106.
Электронная всероссийская общественно-политическая газета «Властная вертикаль Федерации»: официальный сайт. – URL: ww.vvfgazeta.ruww.vvfgazeta.ru (дата обращения: 1.12.2019). – Текст: электронный.
Распоряжение ОАО «РЖД» от 13 марта 2020 года N 551/р «Об утверждении Классификатора коммерческих неисправностей грузовых вагонов» [Электронный ресурс].
Федеральный закон от 10 января 2003 г. № 17–ФЗ «О железнодорожном транспорте в Российской Федерации» (с изменениями от 7 июля 2003 г. №115–ФЗ)
Стандарт ОАО «РЖД» СТО УРРАН (СТО РЖД 1.02.033-2010) «Управление ресурсами на этапах жизненного цикла, рисками и анализом надежности»
Распоряжение ОАО «РЖД» от 17.04.2018 г. № 769/р «Об утверждении стратегии научно-технологического развития холдинга «РЖД» на период до 2025 года и на перспективу до 2030 года» (Белая книга) [Электронный ресурс]. URL: http://cipi.samgtu.ru/sites/cipi.samgtu.ru/files/belaya_kniga.pdf (дата обращения: 22.05.2019 г.).
«Умные» пломбы // Электронная газета «Гудок». – 2018. – Выпуск № 84 (26457). – URL: ww.gudok.ruww.gudok.ru (дата обращения: 03.12.2019). – Текст: электронный.
Оленцевич В.А. Математическая формализация величины сдвига груза при воздействии внешних сил для обеспечения надежной и безопасной эксплуатации вагонного парка // Современные технологии. Системный анализ. Моделирование. 2012. № 1 (33). С. 87-90.
Винокурова Т.А., Галушкин А.Б., Рахмилевич А.А. Алгоритм автоматизированного контроля смещения общего центра тяжести груза в вагоне при перевозке железнодорожным транспортом // Вестник Научно-исследовательского института железнодорожного транспорта (Вестник ВНИИЖТ), 2019. с. 266-27.
Щепотин, Г.К. Эксплуатационная надежность железнодорожного пути // Екатеринбург: Изд–во УрГУПСа, 2008. – 144 с.
Шейн П.Э. Методы и модели оптимизации организационно-технических решений // Интернаука: научный журнал. № 15(97). Часть 2. – М., Изд. «Интернаука», 2019. – С. 34-37.