ANALYSIS OF THE CONTACT INTERACTION OF ROLLING STOCK ELEMENTS
Keywords:
automatic coupler SA-3, longitudinal load, contact stresses, strength of cast partsAbstract
The modern fleet of non-traction rolling stock has many types and designs. The complexity of the construction of wagons is determined by a variety of elements and parts designed to perform certain tasks that ensure high-speed movement, smooth running, traffic safety, etc. In this article, the contact interaction of the structural components of the shock-traction equipment is considered. Groups of contact surfaces of automatic coupler parts under the influence of tensile and compressive forces are determined.
References
Вагоны. Учебник для вузов ж.д. трансп./ Л.А. Щадур, И.И. Челноков- 3-е издание перераб, и доп. – М.: Транспорт, 1980. – 439 с.
Левкович Т.И. Прогнозирование вероятности опасных хрупких разрушений корпусов автосцепки вагонов: Дисс. канд. техн. наук. – М.: БГТУ, 2000.
Кодылев А.В. Анализ напряженно-деформированного состояния корпуса автосцепки СА-3// Известия Транссиба. – 2012. – №4(12). – с. 25-30.
Кузьмин А.Б., Коссов В.С., Протопопов А.Л., Красюков Н.Ф., Бунин Б.Б., Оганьян Э.С. Исследование прочности деталей автосцепки при эксплуатационных загрузках// Вестник днепропетровского национального университета железнодорожного транспорта им. академика В. Лазаряна. – 2007. – №19. – с. 170-175.
Автосценое устройство железнодорожного подвижного состава В.В. Коломийченко, Н. А. Костина, В.Д. Прохоренков, В.И. Беляев. - М.: Транспорт, 1991 – 232 с.
Бычковский, В. С. Технология ремонта корпуса автосцепки СА-3 грузового вагона / В. С. Бычковский, А. В. Карпов, Н. Г. Филиппенко. – Текст: непосредственный // Молодой ученый. – 2015. – № 12 (92). – С. 152-156.