DEVELOPMENT OF PROPOSALS FOR THE TECHNICAL RE-EQUIPMENT OF THE POWER SUPPLY SYSTEM OF THE NZH-ZM SECTION OF THE EASTERN LANDFILL

Authors

  • Kirill Evgenievich Kuznetsov Irkutsk State Transport University
  • Darya Viktorovna Salnikova Irkutsk State Transport University
  • Anton Pavlovich Kutsyi Irkutsk State Transport University

Keywords:

throughput analysis, traction power supply system, reinforcement of the contact network, compensating device, longitudinal compensation device

Abstract

The increase in traffic volumes and the rapidly growing cargo traffic lead to an increase in the length of railway sections with insufficient capacity. Therefore, JSC "Russian Railways" carries out systematic work to improve the efficiency of cargo transportation. The development program of the Eastern polygon provides for measures to ensure the passage of trains weighing 7,100 tons according to modern interval control systems.

The article is devoted to the development of proposals for the technical re-equipment of the power supply system of the NZH-ZM section with the introduction of interval regulation of train traffic. In the conditions of growing passenger traffic and developing railway infrastructure, effective management of electricity supply is becoming a key factor for ensuring the safety and punctuality of train traffic.

The purpose of this article is to analyze the advantages and possibilities of interval regulation of train traffic based on accurate time intervals between trains. For the successful implementation of such a system, the re-equipment of the power supply system is required to ensure a reliable and stable supply of energy at the site.

The article examines the existing technical solutions and equipment. A set of specific measures is proposed, such as putting two transformers into parallel operation at traction substations, increasing the cross-section of the contact wire, and using compensating devices.

In the conclusion of the article, the results of the study are summarized and conclusions are drawn about the need for technical re-equipment of the power supply system at the NZH-ZM site. The developed proposals and recommendations can be used in the implementation of an effective system of interval regulation of train traffic on this section, which contributes to improving the safety and efficiency of railway transport.

References

Puzina E.Yu., Cherniga M.Yu., Khudonogov I.A. Strengthening the power supply system of electrified railways, taking into account the use of interval control devices. 2020 International Multi-Conference on Industrial Engineering and Modern Technologies, FarEastCon2020. 2020. C. 9271385.

Куцый А.П., Овечкин И.С., Галков А.А. Повышение пропускной способности участка Якурим – Киренга для обеспечения тяги сдвоенных электроподвижных составов массой 14200 тонн. Электронный научный журнал// Молодая наука Сибири. 2022, № 2(16).

Шевердин И.Н., Шаманов В.И., Трофимов Ю.А. Влияние тяжеловесных поездов на рельсовые цепи и АЛС. Автоматика, связь, информатика. 2004. № 8. С.24.

Лундалин А.А., Пузина Е.Ю., Худоногов И.А. Направления развития релейной защиты и автоматики в российских электрических сетях. Современные технологии. Системный анализ. Моделирование. 2019. № 2 (62). С. 77-85.

Востриков М.В., Менакер К.В., Пультяков А.В. Прогнозирование динамики пусковых и переходных токов с целью повышения селективности микропроцессорных устройств релейной защиты фидеров контактной сети. Транспорт Урала. 2021. № 1 (68). С. 86-92.

Воронина Е.В., Куцый А.П. Модернизация пути и повышение пропускной способности однопутного электрифицированного участка железной дороги Якурим-Киренга. Молодая наука Сибири. 2021. № 3 (13). С. 196-204.

Черепанов А.В., Куцый А.П., Хисамов А.Р. Влияние режимов систем внешнего электроснабжения на пропускную способность системы тягового электроснабжения. Транспортная инфраструктура Сибирского региона. 2019. Т. 2. С. 8-14.

Куцый А.П. Снижение несимметрии и несинусоидальности в линиях электропередач, питающих тяговые подстанции. Транспортная инфраструктура Сибирского региона. 2018. Т. 1. С. 692-696.

Пультяков А.В., Трофимов Ю.А., Скоробогатов М.Э. Комплексные решения по повышению устойчивости работы устройств автоматической локомотивной сигнализации на участках с электротягой переменного тока. Транспортная инфраструктура Сибирского региона. 2015. Т 1. С. 328-332.

Ступицкий В.П., Худоногов И.А., Тихомиров В.А., Лобанов О.В. Повышение достоверности диагностирования состояния несущего троса контактной сети. Современные технологии. Системный анализ. Моделирование. 2020. № 1 (65). С. 136-143.

Есауленко А.С., Ступицкий В.П., Тихомиров В.А., Лобанов О.В. К повышению надежности устройств контактной сети. Молодая наука Сибири. 2021. № 2 (12). С. 200-205.

Пузина Е.Ю. Усиление системы тягового электроснабжения участка Якурим-Звездная ВСЖД / Транспорт-2013: труды международной научно-практической конференции. –Ростов-на-Дону: Изд-во РГУПС, 2013. – С. 176-178.

Куцый А.П.. Овечкин И.С., Галков А.А. Повышение пропускной способности участка Якурим-Киренга для обеспечения графика движения поездов с максимальной массой 7100 т. Молодая наука Сибири. 2022. № 2 (16). С. 166-174.

Пузина Е.Ю. Оценка потенциала повышения энергоэффективности системы тягового электроснабжения Абаканской дистанции электроснабжения / Транспорт: наука, образование, производство: сборник научных трудов Международной научно-практической конференции. – Ростов-на-Дону: Изд-во РГУПС, 2017. – С. 154-157.

Xiaozhou Zhu, Minwu Chen, ShaofengXie and Jie Luo, “Research on new traction power system using power flow controller and Vx connection transformer,” 2016 IEEE International Conference on Intelligent Rail Transportation (ICIRT), Birmingham, pp. 111115, 2016.

Барыкина Ю.Н., Пузина Е.Ю. Интеллектуальные системы потребителей. Повышение эффективности производства и использования энергии в условиях Сибири. Материалы Всероссийской научно-практической конференции с международным участием. Под общей редакцией В.В. Федчишина. 2015. С. 111-113.

Пузина Е.Ю., Барыкина Ю.Н. Бенчмаркинг: основные понятия и процесс реализации. Экономический альманах. Иркутский национальный исследовательский технический университет. Иркутск, 2015. С. 147-150.

Каимов Е.В., Оленцевич В.А., Власова Н.В. Проблемы формирования, развития и реконструкции элементов инфраструктурного комплекса железных дорог. Образование – Наука – Производство. Материалы VI Всероссийской научно-практической конференции (с международным участием). В 2-хтомах. Чита. 2022. С. 288-296.

Published

2023-08-30

How to Cite

Кузнецов, К. Е., Сальникова, . Д. В. ., & Куцый, А. П. (2023). DEVELOPMENT OF PROPOSALS FOR THE TECHNICAL RE-EQUIPMENT OF THE POWER SUPPLY SYSTEM OF THE NZH-ZM SECTION OF THE EASTERN LANDFILL. The Electronic Scientific Journal "Young Science of Siberia", (2(20). Retrieved from https://ojs.irgups.ru/index.php/mns/article/view/1327

Issue

Section

Energy, railway electrification

Most read articles by the same author(s)

<< < 1 2