REDUCTION OF TIME OF DRAINING VISCOUS OIL PRODUCTS FROM RAILROAD TANK CARS IN THE PERIOD OF LOW TEMPERATURES

Authors

  • Natalia Vasilieva Vlasova Irkutsk State Transport University
  • Evgeny Sergeyevich Krasko Irkutsk State Transport University
  • Nikita Alekseevich Alekseev Irkutsk State Transport University

Keywords:

railroad transportation, tank cars, oil products, fuel oil, draining, acceleration, heating

Abstract

ecreasing the time of draining viscous oil products from railway tank cars during low temperatures is an important task to ensure efficient operation of transport vehicles and prevent freezing of cargo during transportation. This article deals with the problem of increasing the speed of draining viscous petroleum products such as fuel oil, diesel fuel and lubricating oils from railroad tank cars at low ambient temperatures.

The article is devoted to accelerating the discharge of oil products from railroad tank cars during low temperatures, namely, it considers innovative methods and technologies that can shorten the discharge process and prevent possible emergencies, such as closed-loop double-circuit heating system, AFT-MPM model, tank car with steam-heating shell, electric induction heating of the tank car. The main operational indicators of Novaya Yelovka station were also analyzed.

The research shows that optimization of the process of draining viscous oil products from railway tank cars at low temperatures can significantly reduce the time for loading and unloading of cargo, which reduces operating costs and increases the overall efficiency of oil products transportation. This topic is relevant and requires further research and development in the field of reducing the draining time of viscous petroleum products. It is also important to take into account that reduction of oil products discharge time contributes to environmental safety and reduction of harmful emissions into the environment. The research results presented in the article can be useful for companies engaged in transportation of oil products, as well as specialists in the field of transport logistics and engineers-technologists.

References

АФТ-МПМ. Подогреватели мазута и вязких сред в цистернах и резервуарах // НПО Энерго-Транссоик URL: http://ets-tsa.ru/map/promyshlennoe-oborudovanie/17-aft-mpm

Газета «Гудок». Выпуск от 18.01.22: официальный сайт – Москва, 2022: https://gudok.ru/content/freighttrans/1592465/

Лапшин Н. Д., Миленьких В. А., Дульнева С. В., Асманкин Е. Г., Сильянова Т. А. К вопросам транспортировки гептила железнодорожным транспортом // Известия Петербургского университета путей сообщения. — СПб.: ПГУПС, 2023. — Т. 20. — Вып. 4. — С. 835–842.

Моисеев В. И. Технология ускоренной выгрузки и очистки цистерн с вязкими нефтепродуктами // Известия Петербургского университета путей сообщения. 2011. №2. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/tehnologiya-uskorennoy-vygruzki-i-ochistki-tsistern-s-vyazkimi-nefteproduktami (дата обращения: 29.04.2024).

Патент РФ на изобретение № 2666018/10.07.17. Бюл. №25 Моисеев В.И., Комарова Т.А. Цистерны для перевозки вязких нефтепродуктов. [Patent RUS № 2666018/10.07.17 Byul. №25. Moiseev VI., Komarova TA. Tanks for the carriage of viscous petroleum products. (In Russ.)]. Доступно по: https://yandex.ru/patents/doc/RU2666018C1_20180905. Ссылка активна на 29.04.2024

Власова Н.В., Оленцевич В.А. Этапы формирования маркетинговой стратегии управления терминально-складским комплексом ОАО "Российские железные дороги" с целью достижения максимальных результатов продвижения транспортных услуг и привлечения клиентов // Современные технологии. Системный анализ. Моделирование. 2022. № 2 (74). С. 163-174.

Власова Н.В., Оленцевич В.А. Декомпозиция основных бизнес-процессов и зоны формирования рисков железнодорожной транспортной системы в сфере грузовых перевозок// Вестник Сибирского государственного университета путей сообщения. 2022. № 4 (63). С. 44-52.

Даниленко В.А., Брытков В.С. Зимние риски. Низкие температуры, требующие новых решений // В сборнике: Молодежная наука. Труды XXVII Всероссийской студенческой научно-практической конференции КрИЖТ ИрГУПС. Редколлегия: В.А. Поморцев (отв. ред.) [и др.]. Красноярск, 2023. С. 38-41.

Аникеева Е.К., Костенко Н.И. Развитие терминалов для перевалки экспортных нефтеналивных грузов на морской транспорт // Научно-техническое и экономическое сотрудничество стран АТР в XXI веке. 2022. Т. 1. С. 97-103.

Ахметзянов А.Ф., Римша Д.А., Лукин А.С., Галкина В.Д. Модернизация системы автоматизации подогрева груза нефтеналивного танкера проекта 1577 // В сборнике: Научный старт - 2023. Материалы Всероссийской научно-практической конференции, посвященной 110-летию Пермского речного училища, 300-летию г. Перми в рамках Десятилетия науки и технологий. Пермь, 2023. С. 65-69.

Published

2024-07-12

How to Cite

Власова, Н. В. ., Краско, Е. С., & Алексеев, Н. А. (2024). REDUCTION OF TIME OF DRAINING VISCOUS OIL PRODUCTS FROM RAILROAD TANK CARS IN THE PERIOD OF LOW TEMPERATURES. The Electronic Scientific Journal "Young Science of Siberia", (2(24). Retrieved from https://ojs.irgups.ru/index.php/mns/article/view/1716

Issue

Section

Management of railway transport