CALCULATION OF THE STRUCTURE UNDER THE IMPACT OF AN AXIAL SHOCK LOAD ON THE EXAMPLE OF ROD SYSTEMS
Keywords:
automatic coupling equipment, transient modes of train movement, longitudinal forces, finite element method, stress-strain stateAbstract
The analysis of methods of calculation of rod systems is carried out. The application of the finite element method for determining the stress-strain state of the parts of the automatic coupling equipment of rolling stock is considered.
References
Манжосов В.К., Слепухин В.В. Моделирование продольного удара в стержневых системах неоднородной структуры /. – Ульяновск : УлГТУ, 2011. – 208 с.
Вершинский С.В., Данилов В.Н., Хусидов В.Д. Динамика вагона: Учебник для вузов ж.-д. трансп./ Под. Ред. С.В. Вершинского. – 3-е изд., перераб. и доп. – М.: Транспорт. 1991. – 360 с.
Кузьмин А.Б., Коссов В.С., Протопопов А.Л., Красюков Н.Ф., Бунин Б.Б., Оганьян Э.С. // Вестник днепропетровского национального университета железнодорожного транс-порта им. академика В. Лазаряна. – 2007. – №19. – с. 170-175.
Кодылев А.В. Анализ напряженно-деформированного состояния корпуса автосцепки СА-3// Известия Транссиба. – 2012. – №4(12). – с. 25-30.