THE INFLUENCE OF MODIFICATION OF RAILWAY TRACK GEOMETRY EVALUATION ON TRACK MAINTENANCE PLANNING
Keywords:
Railway track, track geometry, maintenance, monitoring system, track twist, depression of trackAbstract
Railway track maintenance has always been difficult, both because of the responsibility from the point of view of ensuring the safety of train traffic, and because of the high complexity of work processes and continuous planning of work. To ensure the safety of train traffic, diagnostics and monitoring of the condition of all elements of the railway track are carried out. One of the main parameters affecting the safety and continuity of train traffic is the railway track geometry. Deviations and failures of the track geometry lead to speed restrictions or line closure. Untimely elimination of failure can often lead to more serious consequences.
Therefore, employees of the structural divisions of the Infrastructure Directorate face a serious task of timely elimination of deviations and failures of the track geometry, as well as the implementation of planned preventive work, which largely depends on the quality of planning and the volume of work. The main source of information on the scope of work is the result of the assessment of the condition of the track geometry by track measuring cars.
In this paper, the analysis of the main parameters of the track geometry is carried out, depending on the method of decoding the results of the evaluation of the rail track. A comparison of deviations of the 2nd and 3rd degrees according to the instruction CP-515 and the instruction approved by order No. 436/r on the sections of the West Siberian Railway was carried out, which allowed to draw conclusions about the change in the nature of planning work on the current content of the geometry of the rail track.
References
Бельтюков В.П. Использование стоимости жизненного цикла для оптимизации технического обслуживания верхнего строения железнодорожного пути / В.П, Бельтюков, А.А. Третьяков // Проектирование развития региональной сети железных дорог. 2015. №3 С. 42-47.
Косенко С.А. Оценка стоимости жизненного цикла верхнего строения пути при продлении межремонтного периода / С.А. Косенко, С.С. Акимов, С.В. Богданович, И.К. Соколовский // Вестник Сибирского государственного университета путей сообщения. 2021. №1. С. 71-78.
Косенко С.А. Оценка стоимости жизненного цикла верхнего строения пути для различных ремонтных схем и промежуточных скреплений / С.А. Косенко, С.С. Акимов, С.В. Богданович, И.К. Соколовский // Вестник Сибирского государственного университета путей сообщения. 2020. №2. С. 92-100.
Ермаков В.М. Оптимизация затрат на техническое обслуживание железнодорожного пути / В.М. Ермаков, А.Н, Акашов // Железнодорожный транспорт. №12. 2009. С.32-35
Певзнер В.О. Совершенствование системы управления техническим обслуживанием пути / В.О. Певзнер, Е.Н. Гринь // Железнодорожный путь. 2021. №2. С. 54-59.
Щахунянц Г.М. Задачи текущего содержания пути. М.: Трансжелдориздат, 1945 г.
Певзнер В.О. Выправка пути на щебеночном балласте установкой подшпальных прокладок и пневматическим суфляжем / В.О. певзнер, В.Н. Каплин, А.А. Абрашитов, А.В. Семак // Вестник ВНИИЖТ. 2018. №2. С. 104-109.
Непомнящий Н.В., Косенко С.А. Анализ работы балластного слоя железнодорожного пути при длительной эксплуатации / Н.В. непомнящий, С.А. Косенко // Тенденции развития науки и образования. 2018. № 43-8. С. 52-56.
Севостьянов А.А. Оценка эксплуатационных показателей работы железнодорожного пути в зависимости от конструкции промежуточных рельсовых скреплений / А.А. Севостьянов, Д.В. Величко, В.В. Рошка // Вестник Сибирского государственного университета путей сообщения. 2019. № 3 (50). С. 23-30.
Садырин Е.А. Повышение производительности выправочных машин / Е.А. Садырин, В.А. Покацкий, Д.А. Ковенькин, К.М. Титов // Путь и путевое хозяйство. 2020. №11. С.34-36.
Карпущенко Н.И. Планирование регулировки рельсовой колеи с использованием данных вагонов-путеизмерителй / Н.И. Карпущенко, А.В. Быстров, И.В. Мурзин, П.С. Труханов // Путь и путевое хозяйство. 2015. №10. С. 25-27.
Karpuschenko, N. Effectiveness of Intermediate Rail Fastenings on the Railway Sections of Siberia / N. Karpuschenko, D. Velichko, A. Sevostyanov // Transportation Research Procedia. – vol. 54. – 2021. – pp. 173-181.
Певзнер В.О. Определение потребности в путевых работах в современных условиях / В.О. Певзнер, А.И. Чечельницкий, А.И. Лисицын, Е.Н. Гринь, И.Б. Петропавловская, Р.А. Баронайте // Путь и путевое хозяйство. 2021. №1. С.14-20.
Khajehei H. Allocation of effective maintenance limit fir railway track geometry / H. Khajehei, A. Ahmadi, I. Soleimanmeigouni, A. Nissen // Structure and Infrastructure Engineering. 2019. Vol. 15. No 12. p. 1597-1612.
Chiachio J. A knowledge-based prognostics framework of railway track geometry degradation / J. Chiachio, M. Chiachio, D. Prescott, J. Andrews // Reliability Engineering and System Safety. 2019. 181. p. 127 - 141.
Iman Soleimanmeigouni, Alireza Ahmadi, Xun Xiao, ,Arne Nissen. Prediction of railway track geometry defects: a case study. Structure and Infrastructure Engineering. Vol. 16. 2020. Pages 987-1001
Инструкция по расшифровке лент и оценке состояния рельсовой колеи по показаниям путеизмерительного вагона ЦНИИ-2 и мерам по обеспечению безопасности движения поездов. Утверждена распоряжением МПС №ЦП-515 от 14.10.1997 г.. М.: 1997.
Инструкция по оценке состояния рельсовой колеи путеизмерительными средствами и мерам по обеспечению безопасности движения поездов. Утверждена распоряжением ОАО «РЖД» №436/р от 28.02.2020 г. с. 115.
Анциферов И.Н. Изменения в оценке рельсовой колеи по инструкции, утвержденной распоряжением от 28.02.2020 №436/р / И.Н. Анциферов // Путь и путевое хозяйство. 2021. №7. С. 4 - 6.