THE PROSPECTS FOR THE DEVELOPMENT OF THE TRANSPORT NETWORK OF SEVASTOPOL IN THE LIMITED CONDITIONS OF HISTORICAL BUILT ENVIRONMENT
Keywords:
passenger public transport, road network, duplicate routes, seamless transferAbstract
Public transport is considered as an important element of urban infrastructure. It is noted that the development of urban passenger transport plays an important part in the socio-economic life of a large city. Problems of organizing a public transport network in Sevastopol are identified. One of the problems is the large number of duplicate routes, which leads to inefficient work of the rolling stock and an increase in the load on the city's road network, which, in turn, is significantly overloaded due to increased automobilization and limited conditions of historical development. The goal is to solve the following tasks: to consider plans to reduce duplicate routes and to include "seamless" transfers in the urban system of Sevastopol.
The classification of routes according to the degree of duplicity is given and proposed possible ways of solving, depending on the classification group. On the example of the transport network of Sevastopol identified duplicate routes and formed a proposition for their optimization.
The task is to analyze the transport tension on the road network of Sevastopol and the influence of changes in the route network on the studied factor.
References
Крипак, М. Н. Модели рынка городских пассажирских перевозок / М. Н. Крипак // Современные технологии и научно-технический прогресс. – 2015. – Т. 1. – С. 84-86.
Чумаков, В. Б. Методика определения емкости регионального рынка транспортных услуг пассажирских перевозок / В. Б. Чумаков // Вестник Северо-Кавказского государствен-ного технического университета. – 2005. – № 4. – С. 46-56.
Полтавская, Ю. О. Оптимизация работы транспортной сети на основе модели ре-зервной пропускной способности / Ю. О. Полтавская, О. А. Лебедева // Новые информаци-онные технологии в исследовании сложных структур : материалы Тринадцатой Междуна-родной конференции, Томск, 07–09 сентября 2020 года / Томский государственный универ-ситет. – Томск: Национальный исследовательский Томский государственный университет, 2020. – С. 88.
Крипак, М. Н. Оценка состояния улично-дорожной сети крупного города / М. Н. Крипак, О. А. Лебедева // Современные технологии. Системный анализ. Моделирование. – 2016. – № 3(51). – С. 171-174.
Полтавская, Ю.О. Оценка условий движения транспортных потоков с применением геоинформационных технологий / Полтавская Ю.О., Крипак М.Н., Гозбенко В.Е. // Совре-менные технологии. Системный анализ. Моделирование. 2016. № 1 (49). С. 155–161.
Лебедева, О. А. Проектирование сети городского общественного транспорта на ос-нове аддитивного метода / О. А. Лебедева // Сборник научных трудов Ангарского государ-ственного технического университета. – 2020. – Т. 1. – № 17. – С. 158-162. – DOI 10.36629/2686-7788-2020-1-158-162.
Крипак, М. Н. Применение прогрессивных технологий перевозок пассажиров для решения социально-экономических проблем / М. Н. Крипак, М. В. Дружинина, А. С. Дом-нина // Экономика и бизнес: теория и практика. – 2021. – № 3-2(73). – С. 6-11. – DOI 10.24412/2411-0450-2021-3-2-6-11.
Ларин, О. Н. Совершенствование показателей оценки социально-экономических эффектов для проектов развития транспортно-логистической инфраструктуры / Ларин О. Н., Кулаков А. Д. // Инновационный транспорт (Иннотранс). Научно-публицистическое изда-ние. –2020. – № 2 (36). – С. 3-7.
Цариков, А. А. Организация маршрутов городского пассажирского транспорта с учетом бесплатных пересадок / Цариков А. А., Бондаренко В. Г., Пятанов М. С. // Иннова-ционный транспорт (Иннотранс). Научно-публицистическое издание. –2020. – № 2 (36). – С. 18-27.
Электронный ресурс / URL: https://sevastopol.press/2021/06/17/avtobusnye-marshruty-sokratjat-sovmestjat-i-izmenjat/