INVESTIGATION OF OSCILLATIONS OF A WHEELSET DURING MOVEMENT, TAKING INTO ACCOUNT ELASTIC SLIPPING AT THE POINT OF CONTACT "WHEEL-RAIL"
Keywords:
wheel-rail system, creep, elastic slippage, wheelset vibrations, critical speedAbstract
The issues of contact interaction of a wheel and a rail in straight sections of the track in the presence of the phenomenon of elastic slippage (creep) during movement are considered. The movement of a wheelset is modeled taking into account the tortuous movement, its effect on the critical speed of the vehicle and the effect on the occurrence of lateral forces at the point of contact "wheel-rail" is determined.
References
Вериго М.Ф., Коган А.Я. Взаимодействие пути и подвижного состава. М.: Транспорт, 1986. 559 с.
Грачева Л.О. Взаимодействие вагонов и железнодорожного пути (вынужденные колебания) // Науч. тр. / М.: ВНИИЖТ 1968. Вып. 356. 208 с.
Вершинский С.В., Данилов В.Н., Хусидов В.Д. Динамика вагона: Учебник для вузов ж.-д. трансп. М.: Транспорт, 1991. 360 с.
ГОСТ 33211-2014. Вагоны грузовые. Требования к прочности и динамическим качествам. М.: Стандартинформ, 2016. 57 с.
Мямлин С.В. Моделирование динамики рельсовых экипажей. Д.: Новая идеология, 2002. 240 с.
Камаев В.А. Оптимизация параметров ходовых частей железнодорожного подвижного состава. М.: Машиностроение, 1980. 215 с.