IMPROVING THE OPERATIONAL WORK OF THE RAILWAY STATION BY INTRODUCING A SET OF TECHNICAL MEANS FOR AUTOMATED FIXING OF TRAINS

Authors

  • Yulia Olegovna Gud Irkutsk State Transport University
  • Ilya Sergeevich Vyazmin Irkutsk State Transport University
  • Nikolay Pavlovich Astashkov Irkutsk State Transport University

Keywords:

operational work, delays of freight trains, a set of technical means for automated fixing of trains, daily schedule of the railway station, train safety, brake shoes

Abstract

Automation of production processes serves as the basis for a comfortable transport service without which it is simply impossible to create and provide, since the process of interaction with other participants in the transport market will be incomplete. It is JSC "Russian Railways" (hereinafter - JSC "Russian Railways") that is one of the founders of digitalization and automation of transportation processes, which for the first time was reflected in the Digital strategy of the industry development. In 2020, these results served as the basis for uninterrupted operation during the COVID-19 epidemic: maintaining the profitability of freight transportation at the same level, reducing the level of costs during cargo processing, the interest of most of the structural divisions of JSC "Russian Railways" in minimizing the financial and economic results of their activities, full orientation to high-quality transport services for users of transport services.

The article presents the results of research aimed at substantiating the use of modern systems for automating the processes of securing rolling stock on the tracks of railway stations. These technical means will allow you to automate part of the work, increase the safety of work, eliminate dangerous manual labor, perform fixing at high speed, eliminate the human factor, get rid of the inventory of strict accounting (brake shoes), and also increase the productivity of the locomotive, eliminating unproductive downtime.

References

Стратегия развития Холдинга «РЖД» на период до 2030 года, – М: ОАО «РЖД», 20.12.2013 г.

Официальный сайт ОАО «РЖД»: http://rzd.ru

Кокурин И.М., Тимченко В.С. Методы определения «узких мест», ограничивающих пропускную способность железнодорожных направлений // Известия Петербургского университета

Olentsevich, V.A., Belogolov, Y.I., Kramynina, G.N. Set of organizational, technical and reconstructive measures aimed at improvement of section performance indicators based on the study of systemic relations and regularities of functioning of railway transport system IOP Conference Series: Materials Science and Engineering, 2020, 832(1), 012038

Guseva E.A., Konstantinova M.V., Olentsevich V.A., Konyukhov V.Yu. and Olentsevich A.A. Automation of individual operations of the transport process to create sufficient conditions for the efficient functioning of digital transport and logistics IOP Conf. Series: Materials Science and Engineering, 2020, 1064 (2021) 012014

Olentsevich V.A., Astashkov N.P., Akhmetshin A.R., Suslov K.V., Shtayger M.G., Karlina A.I. Evaluation of the compatibility of the power traction supply system in the field of implementing the train traffic interval regulation with a use of a "virtual coupling" technology IOP Conf. Series: Materials Science and Engineering 1151 (2021) 012036

Правила технической эксплуатации железных дорог Российской Федерации в ред. Приказов Минтранса России от 12.08.2011 N 210, от 13.06.2012 N 164

Распоряжение ОАО «РЖД» от 1.09.2016 года № 1799р «Об утверждении Инструкции по организации обращения грузовых поездов повышенной массы и длины на железнодорожных путях общего пользования ОАО «РЖД»».

Татарникова Д.С., Татарникова Н.С., Михайлов Е.В., Асташков Н.П. Модернизация устройств контроля схода подвижного состава с целью обеспечения безопасности и защиты транспортных комплексов // Молодая наука Сибири. 2019. № 3 (5). С. 18-24.

http://www.vniias.ru/press-centre/337-novye-tekhnologii-zakrepleniya-podvizhnogo-sostava

Ляной, В.В. КТС АЗС. Новое слово в закреплении составов / В.В. Ляной, А.Л. Соловьев, С.В. Сычев // Железнодорожный транспорт : научно-теоретический технико-экономический журнал. - 2020. - N 11. - С. 64-65.

https://gudok.ru/newspaper/?ID=1528961

Бондаренко, О.А. Вопросы развития тяжеловесного движения грузовых поездов / О.А. Бондаренко // Наука и образование транспорту. -2016. - № 1. С. 91-93.

ГОСТ 9238-2013 «Габариты железнодорожного подвижного состава и приближения строений»

Правила технической эксплуатации железных дорог Российской Федерации (утв. Приказом Министерства транспорта Российской Федерации от 21.12.10 № 286 с изменениями на 25.12.18). Консорциум кодекс: Справочная правовая система. [Электронный ресурс] – Режим доступа: http://docs.cntd.ru/document/902256286.

Асташков Н.П., Оленцевич А.А. Изменение технологии работы транспортно-технологической системы железнодорожного транспорта за счет использования нового типа подвижного состава // В сборнике: Наука сегодня: задачи и пути их решения. материалы международной научно-практической конференции. 2019. С. 16-17.

Ryabchenok N., Alekseeva T., Astrakhancev L., Astashkov N., Tikhomirov V. ENERGY-SAVING DRIVING OF HEAVY TRAINS // Advances in Intelligent Systems and Computing. 2020. Т. 982. С. 491-508.

Мугинштейн Л.А. Основы экспериментальном методологии определения критических норм массы грузовых поездов // Железнодорожный транспорт. 2018. № 12. С. 22-30.

Асташков Н.П., Оленцевич В.А., Белоголов Ю.И. Обеспечение безопасности и защиты вспомогательного оборудования подвижного состава // Современные технологии. Системный анализ. Моделирование. 2020. № 4 (68). С. 189-195.

Published

2022-01-12

How to Cite

Гуд, Ю. О., Вязьмин, И. С., & Асташков, Н. П. (2022). IMPROVING THE OPERATIONAL WORK OF THE RAILWAY STATION BY INTRODUCING A SET OF TECHNICAL MEANS FOR AUTOMATED FIXING OF TRAINS. The Electronic Scientific Journal "Young Science of Siberia", (3(13). Retrieved from https://ojs.irgups.ru/index.php/mns/article/view/265

Issue

Section

Management of railway transport