ORGANIZATION OF TRAIN TRAFFIC IN THE UST-ILIMSK-HREBTOVAYA SECTION WITH THE IMPLEMENTATION OF THE ANACONDA SYSTEM

Authors

  • Anastasia S. Simochenko Irkutsk State Transport University
  • Yuri I. Belogolov Irkutsk State Transport University

Keywords:

Railway transport system, capacity, train schedule, stage, interval, Anaconda system

Abstract

Improving the efficiency of transportation is one of the priority tasks facing the Russian Railways holding. The implementation of this task can be achieved through the introduction of modern technology of interval regulation of trains, which can significantly increase the throughput and carrying capacity of railway lines by reducing the intervals. At present, JSC NIIAS has begun to implement a system of interval regulation of train traffic without track circuits for use on sections of railway lines with medium and low train traffic. In order to increase the throughput and carrying capacity of trains on the Ust-Ilimsk-Khrebtovaya section, it is proposed to introduce the Anaconda interval regulation system. The article presents the train traffic schedules before and after the implementation of the Anaconda system, the main indicators are summarized in a table. The innovative development aims to create a low-maintenance system for interval control of train traffic on the stretch without the use of floor signaling equipment, which makes it possible to abandon the construction of continuous track circuits and axle counters on the plots. Along with this, the safety of train traffic will also increase, because the system will be able to more accurately determine the dislocation of the rolling stock, will be able to monitor the integrity of the rail lines, the presence of an obstacle on the train's route, and much more.

References

Ратобыльская Д.В. Пути повышения пропускной способности участков железнодорожной сети на основе имитационного моделирования // ISSN 1028-9763 Математические машины и системы. – 2010. – № 2. – С. 116-121.;

Прокопьева Е.С., Фомин С.А., Панин В.В Определение станционных и межпоездных при интервальном регулировании движения поездов // Железнодорожный транспорт. – 2017. – №7. – С. 20– 23;

Федоров Ю.Н. О задачах по развитию инфраструктуры и технологии перевозочного процессам на Восточном полигоне для освоения прогнозных объемов перевозки // Институт экономики и развития транспорта . – 2021. – С. 1-15;

Долгий А.И. О поэтапной реализации концепции внедрения технологий интервального регулирования движения поездов // АО «НИИАС» . – 13 мая 2021. – С. 1-22.

Абрамов А.А. Управление эксплуатационной работой. Ч. II. График движения поездов и пропускная способность: Уч. пос. - М.: РГОТУПС, 2012. – 171с

Горманков Ф.С. Технология и организация перевозок на железнодорожном транспорте. М: Транспорт, 2011. – 208 с.

Единый технологический процесс Восточно-Сибирской железной дороги. ОАО «РЖД» : утв. распоряжением первого зам. начальника Вост.-Сиб. ж.-д. дороги No. ВСЖД-433р от 2 мая 2017 г. 63 с.

Интервальное регулирование движения поездов: тематическая подборка. Общ. 28/10(792) – ТП – 18 –2018. Иркутск : ВС ЦНТИБ ВСЖД, 2018.

ОАО «Российские железные дороги»: офиц. портал. URL: http://www.rzd.ru

Розенберг Е. Н., Аношкин В.В.. Перспективы роста пропускной способности участка // Железнодорожный транспорт. 2020. № 3 С. 4–7.

Шухина Е.Е., Марков А.В., Кравец И.М., Куваев С.И. Микропроцессорная система автоблокировки АБТЦ-МШ // Автоматика, связь, информатика. 2013. №5. С. 2–5.

Белькова Ю. Д., Симоченко А. С., Белоголов Ю. И. Современные системы интервального регулирования движения поездов // Молодая наука Сибири. – Иркутск : ИрГУПС. 2021. № 2 (12). С. 97-102.

Симоченко А. С., Белькова Ю. Д., Белоголов Ю. И. Система «Анаконда» в сравнении с существующими системами интервального регулирования движения поездов // Молодая наука Сибири. – Иркутск : ИрГУПС. 2021. № 2 (12). С. 102-107.

Olentsevich V. A., Belogolov Yu. I., Grigoryeva N. N. Analysis of reliability and sustainability of organizational and technical systems of railway transportation process // В сборнике: IOP Conference Series: Materials Science and Engineering. 2019 International Conference on Digital Solutions for Automotive Industry, Roadway Maintenance and Traffic Control, DS ART 2019. BRISTOL, 2020. С. 012061.

Olentsevich V. A., Belogolov Y. I., Kramynina G. N. Set of organizational, technical and reconstructive measures aimed at improvement of section performance indicators based on the study of systemic relations and regularities of functioning of railway transport system // В сборнике: IOP Conference Series: Materials Science and Engineering. 2019 International Conference on Digital Solutions for Automotive Industry, Roadway Maintenance and Traffic Control, DS ART 2019. BRISTOL, 2020. С. 012038.

Published

2022-01-12

How to Cite

Симоченко, А. С., & Белоголов, Ю. И. (2022). ORGANIZATION OF TRAIN TRAFFIC IN THE UST-ILIMSK-HREBTOVAYA SECTION WITH THE IMPLEMENTATION OF THE ANACONDA SYSTEM. The Electronic Scientific Journal "Young Science of Siberia", (3(13). Retrieved from https://ojs.irgups.ru/index.php/mns/article/view/275

Issue

Section

Management of railway transport