ANALYSIS OF THE EFFECTIVENESS OF THE APPLICATION OF ORGANIZATIONAL AND TECHNICAL METHODS TO INCREASE THE CAPACITY OF THE TRAC-TION NETWORK OF A DOUBLE-TRACK MINING AND TRANSSHIPMENT SECTION

Authors

  • Anton Pavlovich Kutsyi Irkutsk State Transport University
  • Ilya Sergeevich Ovechkin Irkutsk State Transport University
  • Alexander Andreevich Galkov Irkutsk State Transport University

Keywords:

traction power supply system, BAM, Kortes, voltage, electric rolling stock, capacity

Abstract

Increasing the capacity and carrying capacity of existing railways is included in the Spatial Development Strategy of the Russian Federation for the period up to 2025. This necessity is due to the increase in cargo turnover between the "West" and the "East", the development of oil and gas and mining industries, as well as the need to have reserve strategic routes for rail transportation.

Due to the fact that the traction power supply system of the Baikal-Amur mainline is an object that is characterized by multi-mode, uncertainty, the presence of a large number of elements that affect the quality of electric energy and throughput, it is necessary to make decisions about the technical equipment of each individual section of the mainline.

This paper will analyze the application of some possible technical and organizational ways to increase the capacity of one of the existing sections of the Baikal-Amur Mainline. The software package "Kortes" was used to carry out simulation modeling.

References

Распоряжение Правительства Российской Федерации от 13 февраля 2019 г. № 207-р «Стратегия пространственного развития Российской Федерации на период до 2025 года»

Распоряжение правительства Российской Федерации от 28 апреля 2021 г. № 1100-р. «Паспорт инвестиционного проекта «Модернизация железнодорожной инфраструктуры Байкало-Амурской и Транссибирской железнодорожных магистралей с развитием пропуск-ных и провозных способностей (второй этап)»»

Куцый А.П., Овечкин И.С., Галков А.А. Повышение пропускной способности участка Якурим – Киренга для обеспечения тяги сдвоенных электроподвижных составов массой 14200 тонн // Электронный научный журнал «Молодая наука Сибири». 2022. № 2(16), доступно на: https://ojs.irgups.ru/index.php/mns/article/view/778.

Куцый А.П., Овечкин И.С., Галков А.А. Повышение пропускной способности участка Якурим – Киренга для обеспечения графика движения поездов с максимальной мас-сой 7100 тонн. // Электронный научный журнал «Молодая наука Сибири». 2022. № 2(16), доступно на: https://ojs.irgups.ru/index.php/mns/article/view/777.

Пузина Е.Ю., Перелыгин В.М. Усиление системы тягового электроснабжения участка Якурим-Звездная ВСЖД. Транспорт-2013: труды международной научно- практиче-ской конференции. Ростов-на-Дону: Изд-во РГУПС, 2013.-С. 176-178.

Усиление системы тягового электроснабжения участка Чуро-Таксимо ВСЖД /Транспорт: наука, образование, производство: труды Международной научно- практической конференции. - Ростов-на-Дону: Изд-во РГУПС, 2016. - С. 306-310.

Воронина Е.В., Куцый А.П. Модернизация пути и повышение пропускной спо-собности однопутного электрифицированного участка железной дороги Якурим – Киренга // Молодая наука Сибири. 2021. № 3 (13). С. 196-204.

Воронина Е.В., Куцый А.П. Повышение качества электрической энергии в систе-мах электроснабжения железных дорог // Молодая наука Сибири. 2021. № 2 (12). С. 118-125.

Пузина Е.Ю. Усиление системы тягового электроснабжения участка Ния-Киренга ВСЖД/ Электрификация и развитие инфраструктуры энергообеспечения тяги поездов на железнодорожном транспорте. материалы Шестого Международного симпозиума "Элтранс-2011". 2013. С. 464-468.

Закарюкин В.П., Крюков А.В., Черепанов А.В. Управление качеством электро-энергии в системах электроснабжения железных дорог. Иркутск: ИрГУПС, 2015, 180 с. ий интеллектуальных сетей (SMART GRID). Иркутск: ИрГУПС, pp: 412.

Крюков А.В., Куцый А.П., Черепанов А.В. Применение управляемых источников реактивной мощности в системах электроснабжения железных дорог//Транспортная инфра-структура Сибирского региона. В 2-х тт. Т. 1. Иркутск: ИрГУПС, 2016. С. 588-593.

Published

2022-11-29

How to Cite

Куцый, А. П., Овечкин, И. С., & Галков , А. А. . (2022). ANALYSIS OF THE EFFECTIVENESS OF THE APPLICATION OF ORGANIZATIONAL AND TECHNICAL METHODS TO INCREASE THE CAPACITY OF THE TRAC-TION NETWORK OF A DOUBLE-TRACK MINING AND TRANSSHIPMENT SECTION. The Electronic Scientific Journal "Young Science of Siberia", (3(17). Retrieved from https://ojs.irgups.ru/index.php/mns/article/view/830

Issue

Section

Energy, railway electrification

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>