INCREASING THE CAPACITY OF THE TRACTION ELECTRIC POWER SUPPLY SYSTEM IN THE KIRANGA - SEVEROBAYKALSK SECTION WHEN A PACKAGE OF 7,100-TON TRAINS IS PASSED

Authors

  • Anton Pavlovich Kutsyi Irkutsk State Transport University
  • Bulat Borisovich Buraev Irkutsk State Transport University

Keywords:

traffic schedule, capacity, Cortes, voltage, train traffic

Abstract

At present, the Government of the Russian Federation, together with the management of Russian Railways LLC, sees in the Baikal-Amur Mainline a strategic position and a huge technical and economic potential that will be in demand in the foreseeable future. It should be noted that the expansion of infrastructure facilities and an increase in the volume of traffic on the highways will positively affect the economic development of Siberia, the Far East and the territories of the Far North.

The above factors justify the need for a comprehensive analysis of the existing infrastructure and possible options for its modernization, including the traction power supply system. In connection with the foregoing, increasing the capacity of the Kirenga-Severobaikalsk electrified section is an important and relevant topic.

The paper presents an analysis of some possible methods for increasing the throughput capacity in the Kirenga-Severobaikalsk section. To achieve it, the following tasks were set by the author:

- determination of ways to increase throughput at the Kirenga-Severobaikalsk section;

- analysis of the effectiveness of possible methods for strengthening the power supply system with a voltage of 2x25 kV;

- modernization of the Kirenga-Severobaikalsk section to ensure the passage of heavy trains weighing 7100 tons.

The object of the study is the capacity of the Kirenga-Severobaikalsk railway section.

The subject of the research is the methods and means of increasing the capacity of a three-wire autotransformer system of traction power supply with a voltage of 2x25 kV on the section of the Kirenga-Severobaikalsk railway.

References

Распоряжение правительства Российской Федерации от 28 апреля 2021 г. № 1100-р. «Паспорт инвестиционного проекта «Модернизация железнодорожной инфраструктуры Байкало-Амурской и Транссибирской железнодорожных магистралей с развитием пропускных и провозных способностей (второй этап)»»

Пузина Е.Ю., Перелыгин В.М. Усиление системы тягового электроснабжения участка Якурим-Звездная ВСЖД. Транспорт-2013: труды международной научно- практической конференции.-Ростов-на-Дону: Изд-во РГУПС, 2013.-С. 176-178.

Усиление системы тягового электроснабжения участка Чуро-Таксимо ВСЖД /Транспорт: наука, образование, производство: труды Международной научно- практической конференции. - Ростов-на-Дону: Изд-во РГУПС, 2016. - С. 306-310.

П.А. Капранов. Реконструкция районов электрических сетей с целью снижения потерь мощности. / П.А. Капранов, Е.Ю. Пузина. / Изд.: Ростовский государственный университет путей сообщения (Ростов-на-Дону). 2020. - 113-116 с.

Воронина Е.В., Куцый А.П. Модернизация пути и повышение пропускной способности однопутного электрифицированного участка железной дороги Якурим – Киренга // Молодая наука Сибири. 2021. № 3 (13). С. 196-204.

Воронина Е.В., Куцый А.П. Повышение качества электрической энергии в системах электроснабжения железных дорог // Молодая наука Сибири. 2021. № 2 (12). С. 118-125.

Куцый А.П., Овечкин И.С., Галков А.А. Повышение пропускной способности участка Якурим - Киренга для обеспечения тяги сдвоенных электроподвижных составов массой 14200 тонн // Электронный научный журнал "Молодая наука Сибири". 2022. № 2(16), доступно на: https://ojs.irgups.ru/index.php/mns/article/view/778.

Куцый А.П., Овечкин И.С., Галков А.А. Повышение пропускной способности участка Якурим - Киренга для обеспечения графика движения поездов с максимальной массой 7100 тонн. // Электронный научный журнал "Молодая наука Сибири". 2022. № 2(16), доступно на: https://ojs.irgups.ru/index.php/mns/article/view/777.

Пузина Е.Ю. Усиление системы тягового электроснабжения участка Ния-Киренга ВСЖД/ Электрификация и развитие инфраструктуры энергообеспечения тяги поездов на железнодорожном транспорте. материалы Шестого Международного симпозиума "Элтранс-2011". 2013. С. 464-468.

Черепанов А.В., Куцый А.П., Хисамов А.Р. Влияние режимов систем внешнего электроснабжения на пропускную способность системы тягового электроснабжения // Транспортная инфраструктура Сибирского региона. 2019. Т. 2. С. 8-14.

Закарюкин В.П., Крюков А.В., Черепанов А.В. Управление качеством электроэнергии в системах электроснабжения железных дорог. Иркутск: ИрГУПС, 2015, 180 с. ий интеллектуальных сетей (SMART GRID). Иркутск: ИрГУПС, pp: 412.

Черепанов А.В., Куцый А.П. Использование управляемых источников реактивной мощности в системах тягового электроснабжения. Вестник Иркутского государственного технического университета. 2016. Т. 20. № 9(116). С. 103-110.

Закарюкин В.П., Крюков А.В., Куцый А.П. Моделирование несинусоидальных режимов систем тягового электроснабжения, оснащенных установками компенсации реактивной мощности//Современные технологии. Системный анализ. Моделирование. 2018. № 1 (57). С. 72-79.

Published

2023-04-28

How to Cite

Куцый, А. П., & Бураев, Б. Б. (2023). INCREASING THE CAPACITY OF THE TRACTION ELECTRIC POWER SUPPLY SYSTEM IN THE KIRANGA - SEVEROBAYKALSK SECTION WHEN A PACKAGE OF 7,100-TON TRAINS IS PASSED. The Electronic Scientific Journal "Young Science of Siberia", (1(19). Retrieved from https://ojs.irgups.ru/index.php/mns/article/view/1322

Issue

Section

Energy, railway electrification

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>