ECONOMIC FEASIBILITY OF RIGID CROSSBEAMS ON RAILROAD TRANSPORT

Authors

  • Andreui Dmitrievich Stepanov Irkutsk State Transport University
  • Aleksey Andreevich Yablochkin Irkutsk State Transport University
  • Vladislav Viktorovich Golubev Irkutsk State Transport University

Keywords:

Rigid crossmembers, flexible crossmembers, advantages of rigid crossmembers, comparative analysis of crossmembers, cost effectiveness of rigid crossmembers

Abstract

This paper discusses the advantages of rigid cross members over flexible cross members in railroad infrastructure. The key technical and economic characteristics of both types of cross members are analyzed using example calculations. The findings confirm the superiority of rigid cross members in certain aspects of the railway system.

References

Puzina E.Y., Khudonogov I.A. The study of the effectiveness of strengthening the traction power supply system of the Northern route of the Eastern polygon of the Russian railroads. Journal of Physics: Conference Series. Сер. “International Conference on Automatics and Energy, ICAE 2021” 2021. C. 012153.

Пузина Е.Ю. Усиление системы тягового электроснабжения участка Чуро-Таксимо ВСЖД. Транспорт: наука, образование, производство. Труды международной научно-практической конференции. Ростовский государственный университет сообщения. 2016. С. 306-310.

A. Cherepanov, A. Kutsiy. Modeling of tractive power supply systems for heavy-tonnage trains operation. International Russion Automation Conference, RusAutoCon 2018, 2018.

Воронина Е.В., Куцый А.П. Модернизация пути и повышение пропускной способности однопутного электрифицированного участка железной дороги Якурим-Киренга. Молодая наука Сибири. 2021. № 3 (13). С. 196-204.

Xiaozhou Zhu, Minwu Chen, Shaofeng Xie and Jie Luo. Research on new traction power system using power flow controller and Vx connection transformer. 2016 IEEE International Conference on Intelligent Rail Transportation (ICIRT), Birmingham, pp. 111115, 2016.

Черепанов А.В., Куцый А.П., Есауленко А.С. Применение технологии виртуальной сцепки для поездов повышенной массы. Молодая наука Сибири. 2020. № 2 (8). С. 191-199.

I. A. Khudonogov, E. Y. Puzina and A. G. Tuigunova. Modeling Turn Insulation Thermal Aging Process for Traction Substation Transformer. 2020 International Conference on Industrial Engineering, Applications and Manufacturing (ICIEAM), 2020, pp. 1-5.

Алексеенко В.А., Пузина Е.Ю. Анализ повреждений измерительных трансформаторов на тяговых подстанциях ВСЖД//Транспортная инфраструктура Сибирского региона. Иркутск. Т. 2. 2009. С. 4-9.

Grigoriev N.P., Klykov M.S., Tikhomirov V.A., Trofimovich P.N. Reduction of electrical ehergy losses of power transformer of 25 kV traction substations. IOP Conferens Series: Materials Science and Engineering. 2020. № 760. C. 012060.

Шевердин И.Н., Шаманов В.И., Трофимов Ю.А. Влияние тяжеловесных поездов на рельсовые цепи и АЛС. Автоматика, связь, информатика. 2004. № 8. С.24.

Быкадоров А.Л., Заруцкая Т.А., Гаврилов И.В., Муратова-Милехина А.С. Детализация структуры тяговых сетей переменного тока в задачах моделирования и расчета параметров петли короткого замыкания. Электроника и электрооборудование транспорта. 2015. № 4. С. 7-12. Вершинин В.С., Петрова А.Н., Бондаренко С.И. Обеспечение нормативного уровня напряжения в сетях напряжением 10 кВ Ковыктинского газоконденсатного месторождения. Повышение эффективности производства и использования энергии в условиях Сибири. Ма-териалы Всероссийской научно-практической конференции с международным участием. 2020. С. 62-66.

Yue Han, 3. Qiang Gao, Xuebin Li. Research on the Application of Modern Power System Based on Automatic Control Technology. 2015. 4th International Conference on Modeling and Simulation (MAS), IEEE, 2015.

Qiang Gao, Xuebin Li. Research on the Application of Modern Power System Based on Auto-matic Control Technology. 2015. 4th International Conference on Modeling and Simulation (MAS), IEEE, 2015.

Захарова М.Ю., Пузина Е.Ю. Особенности проведения энергетического обследования нефтебазовых комплексов. Повышение эффективности производства и использования энергии в условиях Сибири. Материалы Всероссийской научно-практической конференции с международным участием. 2014. С.235-240.

Каимов Е.В., Оленцевич В.А., Власова Н.В. Проблемы формирования, развития и ре-конструкции элементов инфраструктурного комплекса железных дорог. Образование – Наука – Производство. Материалы VI Всероссийской научно-практической конференции (с международным участием). В 2-хтомах. Чита. 2022. С. 288-296.

Магомедов И.А., Усманов М.Ш., Булчаев А-Б.Н., Магомедов А.С. Принципы построения систем нечеткого управления динамическими объектами. Молодежь, наука, инновации. Материалы III Всероссийской научно-практической конференции. 2014. С. 107-111.

Пультяков А.В., Трофимов Ю.А., Скоробогатов М.Э. Комплексные решения по повы-шению устойчивости работы устройств автоматической локомотивной сигнализации на участках с электротягой переменного тока. Транспортная инфраструктура Сибирского ре-гиона. 2015. Т. 1. С. 328-332.

Published

2024-05-07

How to Cite

Степанов, А. Д., Яблочкин, А. А., & Голубев, В. В. (2024). ECONOMIC FEASIBILITY OF RIGID CROSSBEAMS ON RAILROAD TRANSPORT. The Electronic Scientific Journal "Young Science of Siberia", (1(23). Retrieved from https://ojs.irgups.ru/index.php/mns/article/view/1597

Issue

Section

Energy, railway electrification

Most read articles by the same author(s)