PERSONNEL LOYALTY AS A FACTOR OF THE COMPANY'S COMPETITIVENESS

Authors

  • Galina Valentinovna Silicheva Irkutsk State Transport University
  • Irina Valerievna Golchevskaya Irkutsk State Transport University

Keywords:

Russian Railways company, competitiveness, personnel loyalty, satisfaction, remuneration and labor motivation

Abstract

This article examines personnel loyalty as a key factor in the company's competitiveness. The article contains both theoretical aspects of the issue under study and the results of its practical research on the example of a particular enterprise. In the conclusion, tools are proposed to increase the level of staff loyalty.

References

Бадренкова Е.С. Формирование лояльности персонала и ее значение для успешной работы организации // Вестник Российского государственного гуманитарного университета. – 2015. – №03 (146). – С. 72-78

Светлакова Р.Ф. Лояльность персонала как условие успешности компании // Материалы научно-практической конференции «Актуальные проблемы экономики и управления в современном обществе», Пермь, 2010: материалы. Пермь: Пермский институт экономики и финансов, 2010. – С. 113-115.

Стратегия развития холдинга "РЖД" на период до 2030 года. Утверждена протоколом совета директоров ОАО "РЖД" от 23 декабря 2013 г. N 19.

Published

2022-01-12

How to Cite

Силичева, Г. В., & Гольчевская, И. В. (2022). PERSONNEL LOYALTY AS A FACTOR OF THE COMPANY’S COMPETITIVENESS. The Electronic Scientific Journal "Young Science of Siberia", (3(13). Retrieved from https://ojs.irgups.ru/index.php/mns/article/view/246

Issue

Section

Economics & management