SPECIFICITY OF SALES ACTIVITIES OF PRODUCTION ENTERPRISES OF THE FOOD INDUSTRY

Authors

  • Arina Sergeevna Astrakhantseva Irkutsk State Transport University
  • Alina Sergeevna Prokopenko Irkutsk State Transport University

Keywords:

food industry, marketing activities, logistics, agro-industrial complex, production

Abstract

Currently, the correct organization of marketing activities at a particular enterprise plays an important role in many sectors of the economy. Proper sales organization is the establishment of sustainable market relations, as well as guaranteeing for your organization a stable demand for products and maximum profit, respectively. It is sales that are the main factor that determines the efficiency of production as a whole.

If we talk about the sectors of the national economy, we should highlight the food industry, in other words, the agro-industrial complex. It is the food industry that plays one of the key roles in all sectors of the economy. It forms the entire food market, as well as economic well-being and certainly expands the production of our country.

This article reveals the role and specifics of the marketing activities of manufacturing enterprises in the food industry, identifies the main problems that are characteristic of this industry, and also suggests ways to solve these problems.

References

Филина Ф. Н. Франчайзинг: правовые основы деятельности. М.: ГроссМедиа, РОСБУХ, 2011. 511 с.

Алексунин, В. А. Маркетинг: учебник / В. А. Алексунин. – М. : Издательскоторговая корпорация «Дашков и К», 2010. – 166 с.

Ускова Т.В., Селименков Р.Ю., Чекавинский А.Н. Агропромышленный комплекс региона: состояние, тенденции, перспективы 2013. – 123 с.

Официальный сайт Правительства России – http://government.ru//(распоряжение Правительства Российской Федерации от 17 ноября 2008 г. № 1662-р)

Камилов М.К., Камилова П.Д.: статья Проблемы и перспективы пищевой и перерабатывающей промышленности АПК// Региональные проблемы преобразования экономики.2016. №7.

Госзакупки во время санкций 2022: что изменится – 2022. [Электронный ресурс] URL: https://www.klerk.ru/buh/articles/527334/

Заздравных, А. В., Магомедов, М. Д. Экономика отраслей пищевых производств // Экономика и управление на предприятии пищевой промышленности / М. Д. Магомедов, А. В. Заздравных. — 2-е изд. — М. : Дашков и К., 2007

Стратегия развития пищевой и перерабатывающей промышленности Российской Федерации на период до 2020 г. (утв. Правительством РФ от 17.04.2012 г. № 559-р).

Басова А.В., Иванова В.С. Перспективы внедрения технологии «блокчейн» в деятельность субъектов малого предпринимательства / А.В. Басова, В.С. Иванова// Экономика и предпринимательство. – 2021. – № 10– С. 834-840.

Астраханцева А.С. Актуальные вопросы интеграционного стратегического анализа внешней и внутренней среды малых предприятий торговли / А.С. Астраханцева// Экономика и предпринимательство. – 2021. – № 10 – С. 1464-1467.

Published

2022-06-27

How to Cite

Астраханцева, А. С. ., & Прокопенко , А. С. (2022). SPECIFICITY OF SALES ACTIVITIES OF PRODUCTION ENTERPRISES OF THE FOOD INDUSTRY. The Electronic Scientific Journal "Young Science of Siberia", (2(16). Retrieved from https://ojs.irgups.ru/index.php/mns/article/view/660

Issue

Section

Economics & management