EVALUATION OF THE ECONOMIC EFFICIENCY OF STRENGTHENING THE SITE STE AN-TK EASTERN POLYGON

Authors

  • Vladislav Viktorovich Golubev Irkutsk State Transport University
  • Aleksey Andreevich Yablochkin Irkutsk State Transport University
  • Elena Yur'evna Puzina Irkutsk State Transport University

Keywords:

economic efficiency, traction power supply system, amplification methods

Abstract

With the growing industrial potential of the country, the volume of cargo transportation by rail is increasing. In this regard, there is a need to improve transport hubs to regulate traffic at strategically important facilities. The expansion of industrial activity leads to an increase in traffic and the need to strengthen the infrastructure of the transport system.

The use of modern heavy-duty trains on internal railway lines and the increase in daily traffic volumes significantly increase the load on all components of the traction power supply system. Some sections of the contact network are already operating at the limit of their capacity, which leads to an increase in current load and intense heating of the equipment. This is accompanied by a decrease in the voltage level in the contact network and an increase in electricity losses.

Taking into account the decrease in the performance of the traction power supply system, there is a need to strengthen it. Currently, work is underway to modernize complex sections and develop new ways to strengthen the traction power supply system. However, some ways of strengthening it may be inefficient from an economic point of view, despite the achievement of the desired technical results. Therefore, the evaluation of the economic efficiency of these methods is an integral part of the development and implementation of an improved traction power supply system.

As a result, the improvement of the traction power supply system is becoming a key element in the development of railway transport and ensuring the efficiency of freight transportation. This requires an integrated approach, including the modernization of infrastructure, the development of new technologies and the evaluation of the economic efficiency of the proposed solutions.

References

Puzina E.Y., Khudonogov I.A. The study of the effectiveness of strengthening the traction power supply system of the Northern route of the Eastern polygon of the Russian railroads. Journal of Physics: Conference Series. Сер. “International Conference on Automatics and Energy, ICAE 2021” 2021. C. 012153.

Пузина Е.Ю. Усиление системы тягового электроснабжения участка Чуро-Таксимо ВСЖД. Транспорт: наука, образование, производство. Труды международной научно-практической конференции. Ростовский государственный университет сообщения. 2016. С. 306-310.

A. Cherepanov, A. Kutsiy. Modeling of tractive power supply systems for heavy-tonnage trains operation. International Russion Automation Conference, RusAutoCon 2018, 2018.

Воронина Е.В., Куцый А.П. Модернизация пути и повышение пропускной способности однопутного электрифицированного участка железной дороги Якурим-Киренга. Молодая наука Сибири. 2021. № 3 (13). С. 196-204.

Xiaozhou Zhu, Minwu Chen, Shaofeng Xie and Jie Luo. Research on new traction power system using power flow controller and Vx connection transformer. 2016 IEEE International Conference on Intelligent Rail Transportation (ICIRT), Birmingham, pp. 111115, 2016.

Черепанов А.В., Куцый А.П., Есауленко А.С. Применение технологии виртуальной сцепки для поездов повышенной массы. Молодая наука Сибири. 2020. № 2 (8). С. 191-199.

I. A. Khudonogov, E. Y. Puzina and A. G. Tuigunova. Modeling Turn Insulation Thermal Aging Process for Traction Substation Transformer. 2020 International Conference on Industrial Engineering, Applications and Manufacturing (ICIEAM), 2020, pp. 1-5.

Алексеенко В.А., Пузина Е.Ю. Анализ повреждений измерительных трансформаторов на тяговых подстанциях ВСЖД//Транспортная инфраструктура Сибирского региона. Иркутск. Т. 2. 2009. С. 4-9.

Grigoriev N.P., Klykov M.S., Tikhomirov V.A., Trofimovich P.N. Reduction of electrical ehergy losses of power transformer of 25 kV traction substations. IOP Conferens Series: Materials Science and Engineering. 2020. № 760. C. 012060.

Шевердин И.Н., Шаманов В.И., Трофимов Ю.А. Влияние тяжеловесных поездов на рельсовые цепи и АЛС. Автоматика, связь, информатика. 2004. № 8. С.24.

Быкадоров А.Л., Заруцкая Т.А., Гаврилов И.В., Муратова-Милехина А.С. Детализация структуры тяговых сетей переменного тока в задачах моделирования и расчета параметров петли короткого замыкания. Электроника и электрооборудование транспорта. 2015. № 4. С. 7-12. Вершинин В.С., Петрова А.Н., Бондаренко С.И. Обеспечение нормативного уровня напряжения в сетях напряжением 10 кВ Ковыктинского газоконденсатного месторождения. Повышение эффективности производства и использования энергии в условиях Сибири. Материалы Всероссийской научно-практической конференции с международным участием. 2020. С. 62-66.

Yue Han, 3. Qiang Gao, Xuebin Li. Research on the Application of Modern Power System Based on Automatic Control Technology. 2015. 4th International Conference on Modeling and Simulation (MAS), IEEE, 2015.

Qiang Gao, Xuebin Li. Research on the Application of Modern Power System Based on Automatic Control Technology. 2015. 4th International Conference on Modeling and Simulation (MAS), IEEE, 2015.

Захарова М.Ю., Пузина Е.Ю. Особенности проведения энергетического обследования нефтебазовых комплексов. Повышение эффективности производства и использования энергии в условиях Сибири. Материалы Всероссийской научно-практической конференции с международным участием. 2014. С.235-240.

Каимов Е.В., Оленцевич В.А., Власова Н.В. Проблемы формирования, развития и реконструкции элементов инфраструктурного комплекса железных дорог. Образование – Наука – Производство. Материалы VI Всероссийской научно-практической конференции (с международным участием). В 2-хтомах. Чита. 2022. С. 288-296.

Магомедов И.А., Усманов М.Ш., Булчаев А-Б.Н., Магомедов А.С. Принципы построения систем нечеткого управления динамическими объектами. Молодежь, наука, инновации. Материалы III Всероссийской научно-практической конференции. 2014. С. 107-111.

Пультяков А.В., Трофимов Ю.А., Скоробогатов М.Э. Комплексные решения по повышению устойчивости работы устройств автоматической локомотивной сигнализации на участках с электротягой переменного тока. Транспортная инфраструктура Сибирского региона. 2015. Т. 1. С. 328-332.

Published

2023-11-01

How to Cite

Голубев, В. В., Яблочкин, А. А., & Пузина, Е. Ю. (2023). EVALUATION OF THE ECONOMIC EFFICIENCY OF STRENGTHENING THE SITE STE AN-TK EASTERN POLYGON. The Electronic Scientific Journal "Young Science of Siberia", (3(21). Retrieved from https://ojs.irgups.ru/index.php/mns/article/view/1325

Issue

Section

Energy, railway electrification

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>